Mainos

Hätäpuheluun vastaaja ehkä toisella puolella maata

Hätäpuheluun saatetaan tulevaisuudessa vastata toiselta puolelta Suomea.

Hätäkeskustoimintaa pohtinut työryhmä esittää hätäkeskusten yhtenäistämistä niin, että jos soittajan alueen keskuksessa on ruuhkaa, puhelu ohjautuu toiseen keskukseen. Keskukset voisivat auttaa toisiaan myös silloin, jos soittaja puhuu vierasta kieltä, jota joku päivystäjistä osaa.

Hätäkeskusten määrää voitaisiin työryhmän mukaan vähentää selvästi. Ryhmä ei kuitenkaan ota kantaa keskusten sijaintiin.

Uudessa järjestelmässä Suomi jaettaisiin neljästä kuuteen hätäkeskusalueeseen, joissa olisi kussakin yksi tai useampia keskuksia.

Nykyään monet kyselevät hätäkeskuksesta neuvoa silloinkin, kun asialla ei ole kiire. Tällaisia puheluita varten kannattaisi työryhmän mukaan perustaa oma palvelunumero.

(MTV3-STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.