Iso-Britanniassa on huolestuttu nettivaatekauppojen ilmaista palauttamista hyödyntävästä trendistä. Erityisesti keski-ikäiset näyttävät ostavan vaatteen vain yhden kuvan siitä julkaistakseen. Aiheesta kertovat muun muassa Independent sekä Retail Times.
Videolla keskustellaan siitä, millainen muoti myy.
Barclaycardin yliopiston tutkijat havaitsivat brittiläisten tilisiirtoja tutkiessaan, että Instagram-tunniste #ootd (eng. outfit of the day, suom. päivän asu) on otettu varsin kirjaimellisesti. Tunnisteella #ootd on jaettu Instagramissa liki 200 000 000 julkaisua.
Jopa yksi kymmenestä britistä oli ostanut netistä vaatteita pitääkseen vain niitä kerran. Tuo yksi ja ainut kerta oli poseeraus kameran edessä. Hyvän kuvan saatuaan asu palautetaan ja kuva julkaistaan sosiaalisessa mediassa.
Jos kuva ei näy, voit avata sen tästä.
Jos kuva ei näy, voit avata sen tästä.