Elle-muotilehti kieltää turkikset muotikuvistaan ja mainoksistaan sekä printti- että nettimediassa, kertovat The Guardian, ja CNN.
Muotilehti Elle pistää turkikset pannaan kaikissa eri maissa ilmestyvissä julkaisuissaan, kertoo The Guardian. Vastaisuudessa niitä ei nähdä lehden sivuilla eikä internet- tai somealustoilla. Linjaus koskee niin editorial-kuvia kuin mainossisältöjäkin.
The Guardianin mukaan kyseessä on ensimmäinen suuri julkaisu, joka on tällaisen linjauksen tehnyt.
Elle perustettiin aikoinaan Ranskassa vuonna 1945. Nykyisin siitä on maailmalla 45 eri versiota. Muotilehden omistaa mediayhtiö Lagardère. The Guardianin mukaan Ellellä on noin 33 miljoonaa lukijaa maailmalla ja sen internetsivuilla vierailee kuukausittain 100 miljoonaa kävijää.
Lue myös: Suomalaisen Erikan suunnittelema asu nähtiin MTV European Music Awards -gaalassa: "En ihan älynnyt, miten isosta jutusta on kyse"
Turkikset eivät sovi Ellen nykyisin arvoihin
Ellen kansainvälisistä julkaistuista vastaava johtaja Valéria Bessolo Llopiz kertoi vuosittaisessa muotiteollisuuden Business of Fashion Voices 2021 -konferenssissa Britanniassa torstaina, että turkiksia ei enää katsota hyvällä.

