F1-sarjan kohusponsorilta erikoinen veto: julkaisi kuvan haukkumastaan Williamsista, jota koristivat nyt yhtiön tunnukset – talli tyrmää yhteistyön

F1:ssä alkaa uusi aikakausi – näitä muutoksia on odotettavissa kaudelle 2021 6:27
C Moren asiantuntija Ossi Oikarinen tiivistää F1-sarjan sääntöuudistukset pähkinänkuoreen.

F1-sarjan hännänhuipuksi pudonneen Williamsin silmätikukseen ottanut Haas-tallin entinen pääsponsori Rich Energy julkaisi viikonloppuna kuvan, josta voisi päätellä yhtiön olevan aloittamassa perinteisen F1-tallin sponsoroimista.

Energiajuomavalmistaja oli ennen kautta 2019 yhteyksissä Williamsin kanssa, mutta sopimus osapuolten välillä kariutui viime metreillä. Tämän jälkeen Rich Energy ryhtyi tukemaan amerikkalaista Haas-tallia, jonka kanssa se riitautui jo seuraavana kesänä verisesti.

Tuolloin yhtiön omalaatuinen omistaja William Storey kritisoi Haasia Williamsille häviämisestä ja läimi myös jälkimmäistä huonosta johtamisesta. Sponsorin maksut olivat myöhässä ja Storeyn käytös sosiaalisessa mediassa vaikutti varsin epätasapainoiselta.

Rich Energylta viikonloppuna tullut kuvapäivitys nostatti kuitenkin kulmakarvoja. Kuvassa näkyi Williamsin vuoden 2019, jonka kyljessä komeilevat Rich Energyn logot.

– Ehdotelma Rich Energy Williams Racingin autosta Williamsin päämajassa. Mahtava tiimi, joka oikeanlaisella johdolla ja sijoituksella voisi palata palkintopallille F1:ssä, yhtiö kirjoitti saatteeksi.

Teippaus on mahdollisesti aito, mutta kuva Storeyn mukaan noin puolitoista vuotta vanha ja ajalta ennen osapuolten sopimuksen kariutumista. Kelkka Williamsia kohtaan kuitenkin selvästi kääntynyt. Storey muun muassa jakoi twiitin, jossa F1-fani toivoi tallin yltävän Rich Energy -yhteistyöllä Haasin lyömiseen.

Williams kuitenkin tyrmäsi ajatuksen nopeasti. Pääsponsorinsa Rokitin kanssa hiljattain yhteistyönsä päättänyt talli kommentoi sunnuntai-iltana The Drive -sivustolle mahdollisesta Rich Energy -sopimuksesta.

– Williams vastasi kyselyymme ja selitti, ettei se ole ollut yhteydessä Rich Energyn kanssa sitten vuoden 2018. Tämä vaikuttaa enemmän sarjalta huomionhakuisia twiittejä kuin vakavalta kiinnostuksen osoitukselta, sivusto totesi.

Lue myös:

    Uusimmat