Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ely-keskus: Tallinna-tunnelin ympäristövaikutusten arviointia täsmennettävä

Lehtikuva
Julkaistu 26.06.2019 12:12

MTV UUTISET – STT

Suomen ja Viron välille havitellun rautatietunnelin ympäristövaikutusten arviointia on täsmennettävä, sanoo Uudenmaan ely-keskus. Ely-keskus julkisti keskiviikkona lausuntonsa tunnelihankkeen Suomen alueen ympäristövaikutusten arviointiohjelmasta.

Ely-keskuksen mukaan arvioinnissa tulee esittää perustelut hankkeen eri vaihtoehtojen linjauksille, jotta voidaan varmistua vaihtoehtojen riittävyydestä ja vertailukelpoisuudesta.

Erilaisten teknisten toteutustapojen vaikutukset ja eri linjausten vaikutukset tulee myös selvittää erikseen, jotta vaihtoehtojen ympäristövaikutusten tasapuolinen vertailu on mahdollista.

Tunnelille on esitetty kolme reittivaihtoehtoa. Ensimmäinen kulkisi Helsinki-Vantaan lentoasemalta Espoon Otaniemen kautta Hramtsowin matalan alueelle sijoitettavalle keinosaarelle ja siitä Tallinnan suuntaan.

Toisessa vaihtoehdossa reitti veisi lentoasemalta Helsingin Ilmalan ja Espoon Otaniemen kautta Ulkomatalan alueelle sijoitettavalle keinosaarelle ja siitä Tallinnan suuntaan.

Kolmas reittivaihtoehto puolestaan kulkisi lentoasemalta Pasilan ja Helsingin keskustan kautta Tallinnan suuntaan.

Rautatietunnelin rakentaminen kestäisi arviolta 5–9 vuotta. Noin sata kilometriä pitkä tunneli kulkisi merialueella yli sadan metrin ja mantereella kymmenien metrien syvyydessä.

Lisää aiheesta:

Itäradan linjausvaihtoehtojen kustannusarvio 1,6–3 miljardia – suunnitellaan suurnopeusjunilleSelvitys: Suuret ratahankkeet eivät kannata taloudellisestiAlle tunnissa Helsingistä Tampereelle? Uuden Suomi-radan linjauksesta esiselvitysPäätös Tallinna-tunnelista siirtyi maaliskuulle – Uudenmaan maakuntahallitus ei ottanutkaan vielä kantaa linjaukseenPeter Vesterbackan Tallinna-tunnelihanke sai 100 miljoonan euron rahoituksen DubaistaOlisiko Helsingin ja Tallinnan välinen rautatietunneli kannattava? – Selvityksen tuloksista kerrotaan tänään
YmpäristöTallinnaHelsinkiKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Ympäristö
  • Eilen18:35
    Ranska

    Tornado tappoi ihmisen Pariisissa

  • 13.10.14:08
    Kuopio

    Lietevaunu kaatui ojaan Kuopiossa

  • 1.10.21:44
    Tiede

    Kuusenneulasiin kerääntyy kultahiukkasia – tuore tutkimus paljastaa syyllisen

  • 29.9.06:20
    Kunnat

    USU: Jätehuolto jää pois hankintalaista

  • 20.9.07:34
    Vaatteet

    Miksi kierrätysmyymälän paita maksaa kympin? Selvitimme, mihin hinta perustuu