Brändiryhmä: Luonto on yhä Suomen valtti

Suomalaisten suhde luontoon määrittelee sitä, miten muut suhtautuvat suomalaisiin. Näin ainakin uskoo Suomen julkista kuvaa vuoden verran pohtinut valtuuskunta.

Ryhmä pohti tänään ympäristökysymyksiä jätevesien äärellä tutustuessaan Suomen suurimpaan vedenpuhdistuslaitokseen Helsingissä. Vaikka puhdas luonto myyntivalttina voi tuntua vanhan toistolta, brändivaltuuskunnan mukaan sen merkitys vain kasvaa.

- Se, että millä tavalla me huolehdimme ympäristöstä ja vahvistamme luontosuhdettamme, on iso merkitys siihen, millä tavalla meihin suhtaudutaan. Näin tulee olemaan yhä selvemmin jatkossa, uskoo Maabrändivaltuuskunnan puheenjohtaja Jorma Ollila.

Valtuuskunnan mukaan Suomen ongelmana on edelleen tuntemattomuus.

- Ne, joilla on joku assosiaatio Suomeen, niin se on lähes aina positiivinen. Ehkä suurempi ongelma on se, että Suomesta ei hirveästi tiedetä, toteaa jalkapalloilija ja valtuuskunnan jäsen Aki Riihilahti.

Maakuvavaltuuskunta jatkaa työtään ensi vuoden loppuun asti. Tulosten avulla on tarkoitus vahvistaa Suomesta positiivisia mielikuvia, jotka parhaimmillaan olisivat hyödyksi sekä matkailulle että liike-elämälle.

Katso Aaro Kajasteen juttu

Maabrändivaltuuskunnan jäsenen Aki Riihilahden mukaan suomalaisia pidetään rehteinä.

Maabrändivaltuuskunnan puheenjohtajan Jorma Ollilan mukaan Suomibrändi voi hyvin.

Lue myös:

    Uusimmat