Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Brändiprofessori vinoilee: Apple-puhelinten omistajat saavat enemmän seksiä kuin Android-käyttäjät

Julkaistu 06.10.2016 14:53

MTV UUTISET

Nordic Business Forumissa puhunut markkinoinnin professori Scott Galloway puhui brändien merkityksestä nykyajan kulutuskäyttäytymisessä.

Brändistrategiaa ja markkinointia opettava, NYU Stern School of Businessin professori Scott Galloway käytti Nordic Business Forum-tapahtumassa älypuhelinmerkkejä esimerkkinä brändien arvosta.

– Tiedän, että Apple-käyttäjät saavat enemmän seksiä kuin Samsungin (Android) käyttäjät. Blackberry-käyttäjätkin saavat, mutta joutuvat maksamaan siitä, professori Scott Galloway vinoili.

Galloway otti Applen esimerkiksi siitä, miten kivijalkaliike on edelleen merkittävä osa brändin rakentamista.

Applen liikkeet ovat valoisia, myyjät huoliteltuja ja ystävällisiä. Näin kuluttaja assosioi nämä ominaisuudet myös tuotteeseen ja sitä kautta itseensä. Applen tuotejulkistuksetkin ovat Gallowayn mukaan enemmän muotinäytöksiä kuin tekniikkaesittelyjä.

Scott Galloway NBF2016 yleisö

Kivijalkakaupat säilyvät

Lukuisia luksusbrändejäkin konsultoinut Galloway uskoo kivijalkakauppojen säilyvän verkkokaupan kasvusta huolimatta.

Galloway vertaili myös kaupan tehokkuutta yrityksen näkökulmasta. Kivijalkakaupassa kuluttaja käy kaupassa ja ostaa tuotteen, joka on kaupan varastossa.

Verkkokaupassa tuote voi kulkea monia kertoja kaupan varaston, lähetin ja kuluttajan välillä ja pahimmassa tapauksessa tuote palautuu kaupalle. 

– Vierailu kivijalkakauppaan on kuin suhteen ensi suudelma. Jos se on hyvä, haluat lisää. Jos se on huono, haluat pois, Galloway vertaa.

Nordic Business Forumin teemoina ovat tänä vuonna digitalisaatio, yrityskulttuuri ja markkinointi.

Lisää aiheesta:

Miksi temutamme krääsää? Asiantuntija listaa syytUltrahalpa Temu koukuttaa – näin verkkojätti manipuloi ostajaaMitä DoorDash näki Woltissa? Perustaja listasi kolme syytä suomalaisyrityksen ostolle: "Uskomaton bisnes"Suomea ei tunneta koodaripiireissä: "Olemme insinöörien maa, ja insinöörit eivät ole olleet kovin hyviä sanomaan, että ollaan aika cooleja"Insinöörit vastaan suunnittelijat – näin sisäpiiriläinen kertoo Apple Watchin suunnitteluprosessistaVaatekauppa siirtyy mobiiliin - oma stylisti pian pikaviestin päässä
Talous

Tuoreimmat aiheesta

Talous
  • Eilen19:57
    Teboil

    Kuljetusalan etujärjestöltä lohduttomat sanat Teboilin tilanteesta

  • Eilen19:42
    Linnanmäki

    IL: Linnanmäki aloittaa muutosneuvottelut

  • Eilen19:38
    Politiikka

    Kovatuloisia huippuosaajia houkutellaan takaisin Suomeen rahalla – näin veroporkkana toimisi

  • Eilen17:48
    Teboil

    Nyt kommentoi Teboil-yrittäjä: "Pannaan ranttaliksi"

  • Eilen10:23
    Venäjä

    Huhumylly Lavrovin ja Putinin välirikosta kiihtyy – "Herkullisinta olisi syrjäyttäminen"