Nordic Business Forumissa puhunut markkinoinnin professori Scott Galloway puhui brändien merkityksestä nykyajan kulutuskäyttäytymisessä.
Brändistrategiaa ja markkinointia opettava, NYU Stern School of Businessin professori Scott Galloway käytti Nordic Business Forum-tapahtumassa älypuhelinmerkkejä esimerkkinä brändien arvosta.
– Tiedän, että Apple-käyttäjät saavat enemmän seksiä kuin Samsungin (Android) käyttäjät. Blackberry-käyttäjätkin saavat, mutta joutuvat maksamaan siitä, professori Scott Galloway vinoili.
Galloway otti Applen esimerkiksi siitä, miten kivijalkaliike on edelleen merkittävä osa brändin rakentamista.
Applen liikkeet ovat valoisia, myyjät huoliteltuja ja ystävällisiä. Näin kuluttaja assosioi nämä ominaisuudet myös tuotteeseen ja sitä kautta itseensä. Applen tuotejulkistuksetkin ovat Gallowayn mukaan enemmän muotinäytöksiä kuin tekniikkaesittelyjä.

