Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Bottaksen pomo povaa uudesta F1-renkaasta ongelmaa

Rob Smedley
Rob SmedleyCopyright Rex Features Ltd 2012/All Over Press
Julkaistu 18.01.2016 09:49

MTV SPORT

Pirellin uusi ultrapehmeä rengasseos tarjoaa F1-talleille tulevalla kaudella suuren haasteen, ennakoi Williams-tallin auton suorituskyvystä vastaava Rob Smedley.

Pirelli on varannut uuden seoksen kalenterin katuradoille, joiden olosuhteisiin valmistaja katsoo nykyisen superpehmeän seoksen olevan vielä liian kova.

Williamsilla on ollut kahden edelliskauden aikana ajoittain vaikeuksia saada parasta suorituskykyä irti renkaistaan, eikä uusi seos Smedleyn arvioiden mukaan ainakaan helpota tilannetta.

- Rehellisesti sanottuna uskon sen olevan iso haaste kaikille. Muutos ei ole missään tapauksessa merkityksetön, mutta hieman sellaisena se mielestäni myytiin, kun renkaan kulutuspinnan syvyyttä leikattiin 30 prosenttia. Näin ollen rengas kestää 30 prosenttia vähemmän kulutusta, Smedley kommentoi Autosportille.

- Asia ei ole niin yksinkertainen. Seoksen alla piilevä kerros omaa aivan erilaiset lämpöominaisuudet, mikä taas antaa seokselle itselleen erilaiset ominaisuudet tietyntyyppisellä alueella, Smedley jatkoi.

Smedley kertoo Williamsin suhtautuneen edessä häämöttävään muutokseen vakavasti.

- Uskon meidän tehneen oikeita valintoja. Olemme tutkineet muutoksen aiheuttamia seurauksia kattavasti, emmekä ole tyytyneet vain leikkaamaan 30 prosenttia pois renkaan kulutusta mittaavista mallinnuksista, Smedley taustoitti.

Lisää aiheesta:

Ex-tallipomo kritisoi F1-sarjan nykyrenkaita: “Pyysimme Pirelliltä aivan vääriä asioita”Pirelli-pomo povaa talleille jyrkkää oppimiskäyrää – "Kaikki tämä tieto kullanarvoista"Pirelliltä huonoja uutisia F1-faneille – pehmeimmätkin renkaat kestävät koko kisamitanFIA-pomo toppuuttelee F1-kuskien huoliaPirelli pilasi sähäkän F1-uudistuksen – "Olemme kaikki vastuullisia aikuisia"Pirellin uusi F1-rengas vain katuradoille
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"