Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Pirelli: Pikkutallit saisivat olla kiitollisia kolmelle suurelle

Ferrari testasi Pirellin kauden 2017 leveämpiä renkaita.
Ferrari testasi Pirellin kauden 2017 leveämpiä renkaita.
Julkaistu 22.08.2016 00:26

MTV SPORT

Rengastestien ulkopuolelle jätetyt kahdeksan F1-tallia saisivat olla kiitollisia Ferrarille, Mercedekselle ja Red Bullille, toteaa rengasvalmistaja Pirellin urheilujohtaja Paul Hembery Autosport.comille.

Ferrari, Mercedes ja Red Bull testasivat Pirellin tulevan kauden renkaita elokuun alussa järjestetyissä testeissä. Pirellin mukaan se on aiheuttanut harmitusta osassa sarjan pienempien tallien edustajia. Erikoistestien koettiin edesauttavan suuria talleja pysymään kehityksen kärjessä.

Paul Hembery toteaa Autosportille, että asia ei ole näin yksioikoinen. Ensi kaudeksi F1-autot ovat uudistumassa esimerkiksi aerodynamiikkansa osalta, ja se tuo rengastesteihin oman haasteensa.

- Näissä testeissä saatoimme kokeilla yhdessä autossa jotain materiaalia, joka oli osa isompaa palapeliä ja se yhdistyy myöhemmin toisen auton kanssa kokeiltuun toiseen materiaaliin, Humbery totesi Autosport.comille.

- Täten talleille edun saaminen on erittäin marginaalista, hän jatkoi.

Humbery muistutti myös, että näiden testien data on kaikkien tallien käytettävissä, vaikka suurille talleille aiheutui niistä kustannuksia.

- Isot tallit ovat kantaneet vastuunsa. Muiden tallien tulisi olla heille kiitollisia, Hembery summasi.

Lisää aiheesta:

Red Bull -pomon DAS-kanta muuttui viikossa täysin – lausui FIAlle varoituksen sanan: "Tulee harkita todella tarkasti"
Renault-pomolta kovaa kritiikkiä: "Satelliittitallit F1:n vakava ongelma"
Pirelli haluaa F1-kisakuskit kritiikkiä aiheuttaneisiin testeihin
F1-sarjan rengastoimittaja vastasi Bottaksen pomon kritiikkiin
Williams-pomo kritisoi: Kärkitalleja suositaan rengastesteissä
Haas-pomo toivoo tulokkaille enemmän testiaikaa
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"