Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Pirelliltä huonoja uutisia F1-faneille – pehmeimmätkin renkaat kestävät koko kisamitan

2017 Getty Images
Julkaistu 26.05.2017 13:44

MTV SPORT

Formula ykkösten rengastoimittajan Pirellin F1-pomo Mario Isolan mukaan renkaat eivät tule tuottamaan kuljettajille päänvaivaa Monacon GP:ssä. Fanien kannalta uutinen ei ole se kaikista mieleisin.

Monacossa käytössä ovat italialaismerkin kolme pehmeintä rengasseosta. Isolan mukaan jopa kaikista pehmein ultrasoft-seoskin kestää helposti koko 78 kierroksen mittaisen kisamatkan.

Käytännössä tämä tarkoittaa, ettei talleille jää juurikaan mahdollisuuksia taktikoida rengastaktiikoidensa kanssa.

– Aika-ajoissa kymmenen sakin ulkopuolelle jääneet kuljettajat saattavat tulla varikolle jo ensimmäisen kierroksen jälkeen vaihtamaan renkaansa. Tämä avaa heille mahdollisuuden nostaa sijoitustaan, mikäli turva-auto tulee radalle. Rengaskuluma tällä radalla on lähes olematonta, eikä ultra- ja superpehmeiden renkaiden välinen suorituskykyero ole kovin suuri, Isola toteaa motorsport.comille.

Turva-auton rooli on Isolan mukaan Monacossa tavallista suurempi. Ohitusten ollessa kortilla täytyy varikkokäynti onnistua ajoittamaan täydellisesti, tai aiemmin hyvä sijoitus voi valua hukkaan.

– Tallit ovat tehneet erilaisia strategioita riippuen siitä, milloin turva-auto ilmestyy radalle, Isola tietää.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Uusi F1-sääntö mietityttää avauskisan alla: "Tätä meidän on mahdoton simuloida"Pirelli avaa syyt Britannian GP:n hämmentäviin rengasepisodeihinPirelli-pomo taustoitti Räikkösen rengasmurheitaVettel rauhoittelee: Ferrarin taktiikka toimiiHamilton pelkää Ferrarin saaneen edun – Mercedes joutuu pysähtymään hetiF1-uudistus johtaa jopa kierrosennätyksiin Monacossa?
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"