Perinteikkään jenkkivalmistajan jälleenmyyjäverkosto supistuu, koska kaikki liikkeet eivät halua investoida sähköautoihin.
Kerroimme marraskuussa yhdysvaltalaisen Cadillacin hieman erikoiselta kalskahtavasta suunnitelmasta tarjota jopa puolen miljoonan dollarin kädenpuristuksia jälleenmyyjilleen, jotka eivät ole täysillä mukana merkin sähköautoja täynnä olevassa tulevaisuudessa.
Sataprosenttisen sähköiseksi valmistajaksi tähtäävä perinteikäs jenkkivalmistaja päätti karsia lähes 900 liikkeen jälleenmyyjäverkostostaan ne yritykset, jotka eivät ole valmiita investoimaan yhtiön strategiaan.
Karsintaa on tehty kovalla kädellä jo aiemmin, sillä ennen emoyhtiö General Motorsin konkurssia vuonna 2008, operoi Cadillac yhteensä 1 400 liikettä Yhdysvalloissa.