Mainos

Asiantuntija kertoo: Tämän vuoksi pelkkä juokseminen ei auta laihtumaan

Jos tavoitteenasi on polttaa rasvaa, kiinnitä lenkkipolun lisäksi huomiota myös lihaskuntoon. 

Rutgersin yliopiston tutkijana työskentelevän liikunta-alan ammattilaisen Shawn Arentin mukaan juoksemisessa itsessään ei ole mitään vikaa, mutta sen lisäksi ihmisten tulisi liikkua myös muilla tavoin. 

Asiantuntijan mukaan juokseminen kyllä polttaa rasvaa, mutta jos haluat todella päästä eroon vatsamakkaroistasi, pelkkä juoksu ei riitä. Jos tavoittelet kiinteää vartaloa, Arent kannustaa kehittämään myös lihaskuntoa. 

Voimaharjoittelu pitää aineenvaihdunnan käynnissä 

Voimaharjoittelu on tehokas tapa laihduttaa, sillä mitä enemmän lihaksia sinulla on, sitä enemmän aineenvaihduntasi tekee töitä. Vaikka juokseminen polttaa kaloreita voimaharjoittelua tehokkaammin, voimaharjoittelu jättää aineenvaihdunnan hyrräämään vielä pitkään treenien jälkeenkin. Voimaharjoittelu vaikuttaa siis loppupeleissä kehoosi paljon enemmän kuin pelkkä juoksu.

Voimaharjoittelu tukee samalla myös juoksun vaikutuksia. Se auttaa vahvistamaan juoksussa tarvittavia lihaksia ja vähentää loukkaantumisriskiä. Arent muistuttaa, että voimaharjoittelun lisäksi myös ruokavalio on tärkeässä roolissa kehosi rasvaprosentin kutistamisessa. 

Nämä tehokkaat kahvakuulaliikkeet sopivat erinomaisesti juoksuharjoitusten kumppaniksi. 


Lähde: BusinessInsider 

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.