Asiakkaan ratkaisu löi hämeenlinnalaisen automyyjän ällikällä: Kia-kuski tuli ostamaan S-Mersua, mutta ostikin omaansa vanhemman Kian

3:12
Käytetyn auton ostaja, varo vääriä tietoja myynti-ilmoituksessa!

Joko tarina meni juuri niin kuin Kamuxin automyyjä sen kertoo tai ehkäpä asiakkaan tarkoituksena olikin koko ajan vaihtaa vanhempaan ja edullisempaan, mutta ei voinut vastustaa kiusausta kokeilla S-sarjalaista.

Vaihtoautoketju Kamuxin myyntipäällikkönä Hämeenlinnassa työskentelevä Ilari Kiviniemi kertoo yhtiön tiedotteessa, että asiakkaat ovat tänä päivänä hyvinkin tietoisia autoista, joita he tulevat katsomaan.

– Nykyään tutkitaan, luetaan ja vertaillaan autoja netissä paljon enemmän kuin ennen. Toki niistä löytyy nykyään varmasti paljon enemmän tietoakin, mutta selvästi ihmiset ovat myös tiedonjanoisempia ja haluavat olla asioista itse perillä, 15 vuotta autoja myynyt Kiviniemi toteaa Kamuxin tiedotteessa.

Kiviniemen mukaan on aiempaa yleisempää ostaa auto pelkästään kuvien ja sähköpostikeskustelun perusteella. Tämän toimintatavan vaaroista – etenkin käytettyjen autojen kohdalla – on varoitellut muun muassa liikenneturvallisuusasiantuntijamme Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen.

– Itse en missään tapauksessa ostaisi autoa pelkkien kuvien perusteella vaan menisin aina myyjän luo toteamaan auton kunnon itse. Niin monta kertaa olen mennyt katsomaan myyjän mukaan ”virheetöntä” autoa – lopputuloksena on kuitenkin varsin usein ollut pettymys, Vesalainen huomautti keväällä.

Kia-kuski ei ostanutkaan loisteliasta Mersua, vaan omaansa vanhemman Kian

Kiviniemi muistelee Kamuxin tiedotteessa myös erikoista asiakaskohtaamista, joka kuvastaa osuvasti sitä, kuinka vaikea asiakkaan ajatuksia on lukea.

Hän kertoo erään asiakkaan saapuneen aikanaan autoliikkeeseen noin 100 000 kilometriä ajetulla vuosimallin 2006 Kia Magentis -henkilöautolla, joka oli tarkoitus antaa vaihdossa S-sarjan Mercedes-Benziin.

– Asiakas kävi koeajamassa Mersun, mutta se ei ollut hänen mieleensä, Kiviniemi sanoo.

Suupielet kuitenkin kääntyivät ylöspäin, kun asiakas huomasi myymälässä omaansa vuotta vanhemman Kia Magentiksen, jonka mittarissa oli 110 000 kilometriä. Korimallikin oli pykälää iäkkäämpi.

Auto oli vakuuttanut koeajolla, joten kaupat syntyivät.

– Asiakas kysyi, että onkohan koskaan näin käynyt, että uudempaa ja hienompaa tullaan ostamaan, mutta päädytään vanhempaan ja enemmän ajettuun, Kiviniemi muistelee tiedotteessa.

Lähde: Kamux

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja