Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Raportti: Fitbit porskuttaa kuntoilurannekkeiden markkinoilla

Julkaistu 09.05.2016 16:30
Toimittajan kuva

Niko Haikala

niko.haikala@mobiili.fi

Verkkokaupankäynnin trendejä analysoiva Slice Intelligence on julkaissut raportin kuntoilulaitteiksi laskettavien rannekkeiden ja älykellojen myynnistä. Tarjolla on mielenkiintoista tietoa erityisesti Applen ja Fitbitin laitteiden menestyksestä ja kohdeyleisöistä.

Raportin mukaan vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen suosituin rannelaitebrändi oli Fitbit. Yhtiö on napannut kyseisellä jaksolla 45 prosenttia kuntoilurannekkeiden myynnistä. Pelkkää verkkokauppaa katsottaessa osuus kasvaa lähes 62 prosenttiin. Toiseksi ylsi Apple, jonka Watch-kello kattoi noin 20 prosenttia nettitilauksista.

Suosituimmat Apple- ja Fitbit -rannelaitteet vuoden 2016 alussa.

Fitbitin suosituin laite vuoden alussa oli Charge HR. Lisäksi Slicen tiedot paljastavat, että verkkokaupassa Fitbit-laitteet vetoavat enemmän naisiin kuin miehiin.

Apple Watchien malleista suosituimmaksi kuluvana vuonna nousi Appe Watch Sport. Mielenkiintoisesti lähes 80 prosenttia Apple Watchin nettitilaajista laitteen julkaisun aikaan olivat miehiä. Ero on kuluneen vuoden aikana tasoittunut, mutta edelleen Apple-kellot vetävät puoleensa enemmän miehiä kuin naisia.

Apple- ja Fitbit-rannelaitteiden verkko-ostajien jakautuminen miehiin ja naisin.

Applen älykellodebyytille odotetaan seuraajaa tänä vuonna. Yhtiön strategia on ollut alusta asti tehdä hyvin monimuotoisilla ominaisuuksilla varustettuja älykelloja. Fitbit taas on tunnettu yksinkertaisista aktiivisuusrannekkeistaan. Vaikka yhtiö on hiljalleen laajentamassa kohti älykello-markkinoita, halutaan Fitbitillä edelleen edetä varovasti. Yhtiön toimitusjohtaja näkeekin Applen rohkean etenemistaktiikan vääräksi kuluttajien kannalta.

Lisää aiheesta:

Huhu vahvistui: Google ostaa aktiivisuusranneke- ja älykellovalmistaja Fitbitin – kaupan hinta 2,1 miljardia dollariaApple Watchista on kasvanut hiljakseen menestystuote – löi loppuvuonna jo koko sveitsiläisen kelloteollisuudenHuawei-pomo ei usko älykelloihin – vaikka firma sellaisen juuri esittelikinApple ja Google saavat haastajan – maailman suurimmalta kellovalmistajalta oma järjestelmä älykelloihinFitbit ostaa jälleen älykellovalmistajanApplen myynti ei suju: Watchin menekki jäämässä aiemmasta
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • 05:00
    Kyberturvallisuus

    MTV selvitti: Poliisi käyttää kiistellyn israelilaisyhtiön murtajalaitteita

  • 2.11.15:50
    Teknologia

    Tutkijoilta tyrmäys huipputarkalle 8K-televisiolle: Ei välttämättä tarjoa yhtään lisää terävyyttä – tässä syy

  • 2.11.14:56
    Droonit

    Sotilastukikohdassa Belgiassa droonihavaintoja

  • 1.11.06:11
    Droonit

    Droonit pörränneet jälleen: Brandenburgin liikenne seisahtui

  • 31.10.07:30
    Yhdysvallat

    MTV Pennsylvaniassa: Näin amerikkalaiskouluissa opetetaan suomalaisella tekoälyohjelmalla