Raportti: Fitbit porskuttaa kuntoilurannekkeiden markkinoilla

Verkkokaupankäynnin trendejä analysoiva Slice Intelligence on julkaissut raportin kuntoilulaitteiksi laskettavien rannekkeiden ja älykellojen myynnistä. Tarjolla on mielenkiintoista tietoa erityisesti Applen ja Fitbitin laitteiden menestyksestä ja kohdeyleisöistä.

Raportin mukaan vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen suosituin rannelaitebrändi oli Fitbit. Yhtiö on napannut kyseisellä jaksolla 45 prosenttia kuntoilurannekkeiden myynnistä. Pelkkää verkkokauppaa katsottaessa osuus kasvaa lähes 62 prosenttiin. Toiseksi ylsi Apple, jonka Watch-kello kattoi noin 20 prosenttia nettitilauksista.

Fitbitin suosituin laite vuoden alussa oli Charge HR. Lisäksi Slicen tiedot paljastavat, että verkkokaupassa Fitbit-laitteet vetoavat enemmän naisiin kuin miehiin.

Apple Watchien malleista suosituimmaksi kuluvana vuonna nousi Appe Watch Sport. Mielenkiintoisesti lähes 80 prosenttia Apple Watchin nettitilaajista laitteen julkaisun aikaan olivat miehiä. Ero on kuluneen vuoden aikana tasoittunut, mutta edelleen Apple-kellot vetävät puoleensa enemmän miehiä kuin naisia.

Applen älykellodebyytille odotetaan seuraajaa tänä vuonna. Yhtiön strategia on ollut alusta asti tehdä hyvin monimuotoisilla ominaisuuksilla varustettuja älykelloja. Fitbit taas on tunnettu yksinkertaisista aktiivisuusrannekkeistaan. Vaikka yhtiö on hiljalleen laajentamassa kohti älykello-markkinoita, halutaan Fitbitillä edelleen edetä varovasti. Yhtiön toimitusjohtaja näkeekin Applen rohkean etenemistaktiikan vääräksi kuluttajien kannalta.

Lue myös:

    Uusimmat