MTV Sportin F1-asiantuntijat Mika Salo ja Ossi Oikarinen niputtavat formula ykkösten Itävallan GP:n taktiset käännekohdat.
Kimi Räikkönen sijoittui Ferrarilla kolmanneksi oltuaan alkupuolella kisaa vielä voittotaistelussa mukana. Suomalaisen ainoa varikkopysähdys pudotti hänet viidenneksi, mutta pitkään haettu ohitus Red Bullin Daniel Ricciardosta sekä Nico Rosbergin putoaminen Mercedes-kuskien kolaroinnin seurauksena nostivat Räikkösen palkintopallille.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Kohta 1: Mikä ratkaisi kisan Kimin kannalta?
Ferrari venytti Räikkösen ainoan varikkokäynnin kierrokselle 22, kun taas Red Bullin Daniel Ricciardo pysähtyi kierroksella 14 ja Max Verstappen kierrosta myöhemmin. Kaikki aloittivat kisan superpehmeillä renkailla ja siirtyivät astetta kovempiin kumeihin – sillä erotuksella, että Räikkösen setti oli käytetty. Johtopaikalta varikolle tullut Räikkönen putosi radalle palatessaan Red Bull -kaksikon taakse.
Salo: He yrittivät vetää pitkän stintin supersofteilla renkailla eikä se vauhti riittänytkään. Uskon, että he vertasivat sitä Mercedeksen Lewis Hamiltonin vauhtiin, koska Hamiltonkaan ei ajanut lähellekään täysiä. Hän vain säästeli renkaita ja aikoi vetää tosi pitkän stintin ultrapehmeillä. Sitten se suunnitelma vain haukkasi paskaa, kun muut menivätkin niin paljon kovempaa.

