Alma Medialta tulosvaroitus

Televisiomainonta jää helmikuussa ennakoitua vähemmäksi.

MTV3

Televisiomainonta oli Suomessa helmikuussa selvästi viimevuotista vähäisempää, minkä johdosta Broadcasting-liiketoimintaryhmän ja Alma Media -konsernin tulos jää ensimmäisellä vuosineljänneksellä ennakoitua merkittävästi alhaisemmaksi. Alma Media tiedotti tulosvaroituksestaan pörssin sulkeuduttua kello 18.

Alma Median 15.2.2001 julkaistussa tilinpäätöstiedotteessa ennakoitiin vuoden ensimmäisen kolmanneksen operatiivisen kannattavuuden olevan edellisen vuoden tasolla. Liikevoiton odotettiin jäävän edellisvuotta alhaisemmaksi, johtuen vertailujakson muista tuotoista.

Tammi-helmikuussa televisiomainonnan määrä jäi Suomessa Gallup-Mainostiedon mukaan noin 16 prosenttia edellisvuoden vastaavaa jaksoa alhaisemmaksi. MTV3-kanavan osuus televisiomainonnasta on noin kolme neljännestä, mistä johtuen Broadcasting-liiketoimintaryhmän liiketappio muodostuu ensimmäiseltä vuosikolmannekselta ennakoitua suuremmaksi, Alma Media kertoo tiedotteessaan.

Alma Media -konsernin sanomalehtien kustantamisesta vastaavan Alpressin ja taloudellisen informaation tuottamisesta ja jakelusta vastaavan Business Information Groupin kannattavuus on kehittynyt positiivisesti edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Näiden liiketoimintaryhmien positiivinen kehitys ei kuitenkaan riitä kattamaan Broadcasting-liiketoimintaryhmän liikevoiton jättämää, Alma Media kertoo.

Alma Media julkistaa ensimmäisen neljänneksen osavuosikatsauksen ja arvion koko vuoden näkymistä 10.5.2001.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat