Giulia hurmasi Teknavin jo tehokkaana Quadrifogliona, mutta varsinainen menestys ratkaistaan muilla moottoriversioilla. Ensituntuma 180-heppaisesta dieselistä luo lisää uskoa Alfan mahdollisuuksiin.
Tykkäsimme
- ohjauksesta
- tasaisesti ja vahvasti vääntävästä dieselistä
- jousituksesta
Emme tykänneet
- automaatin toiminta vähän töksähteli
- mallisto aluksi melko kapea
Hinta alk. 43 490 €
Testiauto n. 50 000 €
Kapeahko mutkatie kiemurtelee peltojen keskellä kuin se kuuluisa lehmänpolku. Giulia taittuu notkeasti ja herkästi kurveihin. Ohjaus on nopea, ratti kääntyy laidasta laitaan 2,3 kierrosta. Hyvän ja tarkan ohjauksen ansiosta auto imeytyy lähes kuin itsestään mutkayhdistelmästä toiseen. Tarkkaa ajettavuutta auttaa se, että edessä on päällekkäiset kolmiotukivarret, takana luotetaan puolestaan monivarsituentaan. Alfan paluu takavetoisiin tässä kokoluokassa lämmittää kaikkia ajamisen ystäviä.




