Mainos
Mainos

Yrittäjät: Suomalaisen lihatalon innovatiivinen tuote jäi kauppojen hyllyihin– söisitkö sinä vegepihviä, joka sisältää 30 prosenttia lihaa?

Maistuisiko sinulle vegepihvi, joka sisältää 30 prosenttia lihaa? Yrittäjä-sivustolla kerrotaan suomalaisen palvaamon tuotteesta, joka ei hyvästä maustaan huolimatta kelvannut kuluttajille.

Yrittäjät-sivuston haastattelussa Kivikylän Kotipalvaamon perustaja ja toimitusjohtaja Jari Laihonen kertoo yrityksen kokeilusta, joka ei mennyt aivan nappiin. Kivikylässä suunniteltiin nimittäin vegepihvi, jossa sisälsi vain 30 prosenttia lihaa. Loput pihvistä oli kasvista.

– Se oli maukas tuote, mutta ei kelvannut kuluttajille. Myymälässämme ja tuossa alakerran lounasravintolassa sitä maistatettiin ihmisille ja kaikki kehuivat makua. Silti tuotepakkaukset jäivät kaupassa hyllyyn. Usko tuotteeseen loppui meilläkin nopeasti, Laihonen kertoo Yrittäjä-sivustolla.

Kokemus opetti yritykselle sen, ettei vastaavien tuotteiden aika ole vielä. Erityisesti Laihosen mieltä kirpaisi omien tuotteiden näkeminen alelaarissa.

– Siinä alkaa itsetunto olla koetuksella. Miettii, mikä tuotteessa on mennyt niin vikaan.

"Sitä ei sitten vaan pidä markkinoida vegenä"

Vähälihainen vegaanituote on aiheuttanut keskustelua myös sosiaalisessa mediassa. Twitterissä Kivikylän Kotipalvaamoa muistutetaan siitä, että he eivät ole keksineet vegaanista tuotetta, vaan tuotteen, jossa on ainoastaan vähemmän lihaa.

– Vegaanituotteissa kilpailu on niin kovaa, että pitää keksiä innovatiivisia kilpailuvaltteja. Joista yksi on se, että on enemmän lihaa kuin kilpailijan vegaanituotteessa, Tero Hannulan nimimerkki toteaa.

Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä. 

Vaikka lihaa sisältävä vegepihvi onkin aiheuttanut hupia, monen mielestä yritykselle tulisi myös nostaa hattua. Tämän kaltainen tuote voi muuttaa kulutustottumuksia ja vähentää punaisen lihan kulutusta.

– Sitä ei sitten vaan pidä markkinoida vegenä, eräässä kommentissa todetaan.

Monet Twitter-käyttäjät ovat myös osallistuneet keskusteluun kommentoimalla mikä voisi olla seuraava samankaltainen tuote, joka tuodaan markkinoille.

– Seuraavaksi sitten alkoholiton viina, jossa on vain 30 prosenttia alkoholia? eräässä twiitissä pohditaan. 

Lähteet: Yrittäjä, Twitter

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja