Ensin tulivat premium-burgerit, sitten -pizzat ja nyt kohistaan kebabista.
Pikaruokatrendeissä on nähtävillä selkeä kebab-buumi. Viimeisen vuoden aikana Suomeen on avautunut uusia, laatukebabiin keskittyviä ravintoloita, joista osa on kasvanut kokonaisiksi ketjuiksi.
Nopean syömisen suosion kasvun myötä myös S-ryhmä kehitti oman premium-kebabiin keskittyvän ravintolakonseptin. Ketju kuvailee kyseessä olevan "kebabin vallankumous".
Berliinissä syntyi 1970-luvun alussa neronleimaus, döner kebab, josta muodostui pian kaupungin kansallisannos. Döneristä tuli hitti ei vain Berliinissä, vaan koko Saksassa ja Euroopassa. Suomen ensimmäinen kebabgrilli avattiin 1980-luvulla Porissa ja sittemmin se on tullut tunnetuksi erityisesti pikkutuntien tuhtina mättöruokana.
– S-ryhmän uusin ravintolakonsepti Babista luo rohkeasti uudenlaista kebab-kulttuuria. Nyt unohdetaan pikaruoka ja paperikääreet, tuhatvuotisen perinteen omaava kebab saa tässä vallankumouksessa ansaitsemansa arvon, ketjun tiedotteessa julistettiin elokuussa.

