Sosiaalisessa mediassa on kohistu viime viikkoina "tofupervoilusta". Selvitimme, näkyykö ilmiö myös ruokakaupoissa.
Perussuomalaiset puheenjohtaja Riikka Purra esitteli tammikuun loppupuolella puolueen ohjelmaa kevään alue- ja kuntavaaleihin. Perussuomalaiset vaatii, että kunnissa laitetaan "sekoilu seis". Puolue ei myöskään halua kouluihin "pervoilua".
– Perusasiat kunniaan peruskoulussa – valistusta, ei pervoilua, kasvava lapsi tarvitsee muutakin kuin tofua, ohjelmassa sanotaan avaamatta asiaa enempää.
Vaaliohjelma herätti sosiaalisessa mediassa runsaasti keskustelua. Somessa trendasi muun muassa termi "tofupervoilu", kun monet ihmettelivät puolueen valintaa nostaa tofu tikunnokkaan.
Tofupervoilun vastareaktiona sosiaalisessa mediassa alkoi levitä muun muassa erilaisia tofureseptejä. Ympäristöjärjestö Greenpeace julkaisi sen sijaan sivuillaan viisi syytä siihen, miksi tofupervoilu kannattaa.
Lue myös: Miten kävi leikkeleiden suosion? Kaupat vastaavat
Näkyikö tofupervoilu jo kaupoissa?
Mutta näkyikö ilmiö myös ruokakaupoissa? Kysyimme kauppaketjuilta, heijastuiko tofupervoilu-ilmiö jollain tapaa tofun myyntiin.
