Suomalaisen Kotipizza-ketjun pitkään historiaan mahtuu monia tuoteonnistumisia, mutta myös muutamia floppeja.
Videolla tunnettujen yritysten logojen piilomerkityksiä. Oletko huomannut näitä?
Kerroimme lokakuussa vuonna 1987 perustetun Kotipizzan logon mielenkiintoisista yksityiskohdista, joita moni ei ollut aiemmin hoksannut. Tiedätkö sinä, miksi Kotipizzan logossa on kellonaika 11.50?
– Logo on hieman muuttunut vuosien aikana. Piirteet ovat olleet jossain vaiheessa terävämpiä ja teksti kursiivilla. Pitkään logo oli puna-kelta-valkoinen ja nyt pääsääntöisesti vihreä, Kotipizzan viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Antti Isokangas muun muassa kertoi MTV:lle.
Berlusconi haukkui suomalaisen ruoan ja siitä syntyi "maailman paras pizza"
Saimme tietoomme myös muita hauskoja faktoja liittyen Kotipizzan historiaan ja ketjun tuotteisiin. Moni ei välttämättä muista, että pizzaketjun tuotelistalta on vuosien varrella löytynyt muun muassa lasagnea ja jälkiruokapizzaa.
Kun Kotipizza aloitti toimintansa vuonna 1987 sen ruokalistalla oli 12 erilaista pizzaa, mukaan lukien suosikiksi noussut Perfetta, jonka täytteet saa valita itse. Tuotevalikoima on kuitenkin vuosien aikana paisunut ja tällä hetkellä listalla on 37 vakituista pizzatuotetta. Lisäksi tarjolla on säännöllisesti kausituotteita, esimerkiksi Sienimestari, joka on ollut listalla kolmena syksynä. Uusin ketjun tuotteista on lokakuussa myyntiin tullut Kebabrulla.
