Suomi on Saksassa järjestettävien, maailman suurimpien ruokamessujen kumppanimaa teemalla ”Aus der Wildnis” eli villistä luonnosta.
Yli 80 yritystä eri puolilta Suomea tuo tuotteensa ja palvelunsa Suomen messuhalliin Berliinissä 18.–27.1.2019 pidettäville Grüne Woche -kuluttajamessuille. Kumppanimaayhteistyön tavoitteena on saada näkyvyyttä suomalaisille ruoka- ja juomatuotteille, raivata niiden tietä Saksan markkinoille sekä houkutella lisää matkailijoita Suomeen.
Suuret Oluet Pienet Panimot ovat esillä myös tammikuussa järjestettävillä messuilla. Artikkeli jatkuu videon alla.
6:19
Messuille osallistuu vuosittain noin 400 000 kävijää sekä 1700 näytteilleasettajaa ja 4000 median edustajaa 65 eri maasta.
– Suomi haluaa valloittaa saksalaisten kuluttajien ja matkailijoiden sydämet omilla valttikorteillaan. Niitä ovat luontomme ja ruokamme tutkitusti todistettu puhtaus, vastuulliset tuotantotavat sekä innovatiiviset, huippulaadukkaat ja maukkaat ruuat ja juomat yhdistettynä ripauksella villiä eksotiikkaa, kertoo puheenjohtaja .
