Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Suomalaisyritys tekee historiallisen muutoksen – ruokaa tukkupakkauksina nyt myös kuluttajille: "Tästä voi olla suurta apua etenkin perheille"

Shutterstock
Julkaistu 27.04.2020 12:28

Petra Tuominen

petra.tuominen@mtv.fi

Päivittäistavara-alan tukkukauppa Metro-tukku laajentaa toimintaansa koronakriisin johdosta. Tiistaista alkaen tukkutuotteita voivat ostaa myös tavalliset kuluttajat.

Vuodesta 1901 tukkukauppaa harjoittanut Wihuri Oy Aarnion Metro-tukku avaa emetro.fi-verkkokauppansa kuluttaja-asiakkaille tiistaista 28.4. lähtien. Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että toiminnan historiallisella laajentamisella perinteikäs tukkuliike vastaa kaupan alalla tapahtuvaan voimakkaaseen murrokseen.

– Koronapandemian aiheuttama markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka muuttaa varmasti pysyvästi kuluttajakäyttäytymistä. Haluamme olla mukana tässä murroksessa, sanoo Juha Mattila, Metro-tukun toimialajohtaja.

Koronapandemian aikana ruoan verkkokauppa on kasvanut räjähtävällä tahdilla ja Metro-tukussa uskotaan trendin jatkuvan myös poikkeusolojen jälkeen. Yritys lähtee ruoan verkkokauppaan valttikorttinaan juuri tukkupakkaukset 

Wihuri Oy Aarnion Metro-tukku on yksi Suomen johtavista päivittäistavara-alan tukkukaupoista. Aiemmin ainoastaan ravintola- ja vähittäiskauppa-asiakkaille avoinna olleella Metro-tukulla on noin 20 000 tuotteen valikoima erilaisia tuotteita.

– Ruoan verkkokauppa ei ole enää tulevaisuutta, vaan se on tätä päivää. Otamme tulevaisuuden kannalta tärkeä askeleen. Ennen muuta tarjoamme kuluttajille huippumahdollisuuden tehdä järkeviä ostopäätöksiä ostamalla esimerkiksi isompia tukkupakkauksia. Tästä voi olla suurta apua etenkin perheille, Juha Mattila sanoo.

Verkkokauppa toimittaa ostoksia tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa asuvien kuluttaja-asiakkaiden kotiovelle. 

Koronakriisi yllätti ruoan verkkokaupat housut kintuissa

MTV Uutiset kertoi jo aiemmin, että ruokakauppojen etämyynti on kasvanut merkittävästi koronakriisin aikana. Asiakkaat käyvät kaupassa harvemmin, mutta ostavat kerralla suurempia määriä kuin aiemmin. Samalla myös ruoan verkkokaupan myynti on kasvanut huimasti.

Lue lisää: Koronakriisi yllätti ruoan verkkokaupat housut kintuissa: "Kysyntä on moninkertaista verrattuna siihen, miten kapasiteettia on"

Sekä S-ryhmän että Keskon verkkoruokapalvelut pahoittelevat etusivuillaan ruuhkia ja viiveitä toimituksessa.

– Tätä ei pystytty ennakoimaan. Kysyntä on moninkertaista verrattuna siihen, miten kapasiteettia on, sanoi S-ryhmän kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu huhtikuun alussa.

***

7:46Ruokakassit ja lahjakortit koululounaan korvikkeena – lapsen asuinpaikka vaikuttaa nyt paljon siihen, millaisen ruoan hän saa

Lisää aiheesta:

Lidl laski tuotteidensa hintoja – miksei ketjulla ole ruoan verkkokauppaa Suomessa? Korona aiheutti suuren harppauksen ruoan verkkokaupassa – "Teemme sitä, mitä asiakkaat haluavat"Koronakriisi yllätti ruoan verkkokaupat housut kintuissa: "Kysyntä on moninkertaista verrattuna siihen, miten kapasiteettia on"Tilasitko sinäkin? Suomalaiset himoitsevat nyt erityisesti yhtä asiaa verkkokaupoista – Paytrail: "Kovaa kasvua on havaittavissa"Koronavirusepidemia toi ruoan verkkokauppojen suosioon jättimäisen piikin – kotiin tilattuja ruokaostoksia voi joutua odottamaan jopa viikonWolt otti käyttöön nerokkaan tavan koronaviruksen leviämisen ehkäisyyn – Suomen maajohtaja vetoaa nyt viranomaisiin: "Antakaa ravintoloiden pitää kotiinkuljetukset auki kaikissa tilanteissa"
RuokaKoronavirusMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Ruoka
  • 14:58
    Halpa vs. kallis

    Testasimme kauppojen halvimmat hapankorput – tässä voittaja

  • 08:18
    Leipä

    Kumpi on oikeasti terveellisempää, näkkileipä vai hapankorppu?

  • Eilen17:22
    Ruokakauppa

    Käsittämätön ilmiö: Kauppojen joulukalentereita ja -pipareita hävikkiin jo syyskuussa

  • Eilen14:04
    Huomenta Suomi

    Älä missään nimessä heitä pois ylijäänyttä riisiä! Yksi temppu tekee siitä todellisen herkun

  • Eilen08:22
    Ruokakauppa

    Paistopisteiltä löytyy "ylivoimainen välipala" – leipomojohtaja nimeää käänteentekevän hetken suosiossa