Mainos

Suomalaisyritys tekee historiallisen muutoksen – ruokaa tukkupakkauksina nyt myös kuluttajille: "Tästä voi olla suurta apua etenkin perheille"

Päivittäistavara-alan tukkukauppa Metro-tukku laajentaa toimintaansa koronakriisin johdosta. Tiistaista alkaen tukkutuotteita voivat ostaa myös tavalliset kuluttajat.

Vuodesta 1901 tukkukauppaa harjoittanut Wihuri Oy Aarnion Metro-tukku avaa emetro.fi-verkkokauppansa kuluttaja-asiakkaille tiistaista 28.4. lähtien. Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että toiminnan historiallisella laajentamisella perinteikäs tukkuliike vastaa kaupan alalla tapahtuvaan voimakkaaseen murrokseen.

– Koronapandemian aiheuttama markkinamuutos ja siitä aiheutuva digiloikka muuttaa varmasti pysyvästi kuluttajakäyttäytymistä. Haluamme olla mukana tässä murroksessa, sanoo Juha Mattila, Metro-tukun toimialajohtaja.

Koronapandemian aikana ruoan verkkokauppa on kasvanut räjähtävällä tahdilla ja Metro-tukussa uskotaan trendin jatkuvan myös poikkeusolojen jälkeen. Yritys lähtee ruoan verkkokauppaan valttikorttinaan juuri tukkupakkaukset 

Wihuri Oy Aarnion Metro-tukku on yksi Suomen johtavista päivittäistavara-alan tukkukaupoista. Aiemmin ainoastaan ravintola- ja vähittäiskauppa-asiakkaille avoinna olleella Metro-tukulla on noin 20 000 tuotteen valikoima erilaisia tuotteita.

– Ruoan verkkokauppa ei ole enää tulevaisuutta, vaan se on tätä päivää. Otamme tulevaisuuden kannalta tärkeä askeleen. Ennen muuta tarjoamme kuluttajille huippumahdollisuuden tehdä järkeviä ostopäätöksiä ostamalla esimerkiksi isompia tukkupakkauksia. Tästä voi olla suurta apua etenkin perheille, Juha Mattila sanoo.

Verkkokauppa toimittaa ostoksia tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa asuvien kuluttaja-asiakkaiden kotiovelle. 

Koronakriisi yllätti ruoan verkkokaupat housut kintuissa

MTV Uutiset kertoi jo aiemmin, että ruokakauppojen etämyynti on kasvanut merkittävästi koronakriisin aikana. Asiakkaat käyvät kaupassa harvemmin, mutta ostavat kerralla suurempia määriä kuin aiemmin. Samalla myös ruoan verkkokaupan myynti on kasvanut huimasti.

Sekä S-ryhmän että Keskon verkkoruokapalvelut pahoittelevat etusivuillaan ruuhkia ja viiveitä toimituksessa.

– Tätä ei pystytty ennakoimaan. Kysyntä on moninkertaista verrattuna siihen, miten kapasiteettia on, sanoi S-ryhmän kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu huhtikuun alussa.

***

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja