K-ryhmän tiedotteen mukaan jäätelö maistuu etenkin pirkanmaalaisille ja satakuntalaisille.
Videolla: Mehujää vai suklaapuikko – kumpi sulaa helteellä nopeammin?
Ei liene yllätys, että kesäkuumalla jäätelöä ostetaan enemmän. K-ryhmä kertoo tiedotteessaan, että erilaisten monipakkausten suosio on kasvanut tänä vuonna koko maassa. Suomalaisten suosikkimakuja ovat suklaa, sekoitukset ja vanilja.
Lue myös: Jäätelötehtaan Heikin ovela niksi: Näin jätski ei sula matkalla kaupasta kotiin – kylmälaukkua ei tarvita!
Hetkellinen myyntipiikki
Sään vaihtelut vaikuttavat yksittäispakattujen eli kerta-annosjäätelöiden myyntiin kaikkein eniten, tiedotteessa kerrotaan. Enemmän niitä kansa hamuaa etenkin lämpimien kelien alkaessa. Litran jäätelöpakettien ja muiden kotipakkausten kulutus on tasaisempaa ympäri vuoden.
Lämmin sää kasvattaa jäätelön myyntiä, mutta hellesäästä johtuva myyntipiikki taittuu ajan myötä. Mitä kauemmin lämmintä säätä kestää, sitä enemmän helteisen sään vaikutus myyntitilastoissa tasaantuu.
– Kesällä jäätelöä ostetaan ymmärrettävästi talvea enemmän, mutta helteiden aiheuttama piikki jää silti usein melko teräväksi. Kysyntä toki asettuu keskimääräistä korkeammalle tasolle, mutta tasaantuu verrattuna aivan ensimmäisten hellepäivien aiheuttamaan myyntipiikkiin, kertoo , K-ryhmän osto- ja myyntipäällikkö tiedotteessa
