Suomalainen hittiruoka rikkoo ennätyksiä – toimitusjohtaja Harri äimän käkenä miljoonamyynnistä: "Täällä on painettu tukka putkella"

boltsi pyörykkä Leivon Leipomo Harri Jaakkola
Leivon Leipomon toimitusjohtaja Harri Jaakkola ja Boltsi-pyöryköitä. Leivon Leipomo

Perheyritys Leivon Leipomon Boltsi-pyörykkää myytiin vuonna 2019 enemmän kuin mitään muuta uutuuselintarviketta – mukaan lukien kotimaisten suuryritysten ja monikansallisten jättien uutuudet. Leipomon mukaan kaupan hyllyyn pyörähtää pian miljoonas Boltsi-pakkaus.

Alun perin vahingossa keksitty kaura-siemenpyörykkä Boltsi on mullistanut kauppojen pyörykkämyynnin, tuotetta valmistavasta Leivon Leipomosta kerrotaan. Boltsi on kiilannut kaikkien pyöryköiden myynnissä aivan kärkikahinoihin.

– Sijoilla kolme ja neljä ollaan menty koko syksy. Meillä on painettu tukka putkella ja olemme palkanneet uutta väkeä töihin, hehkuttaa Leivon Leipomon toimitusjohtaja ja neljännen polven leivolainen Harri Jaakkola.

Alun perin Boltsi syntyi vahingossa. Yli satavuotias tamperelaisleipomo yritti kehittää sämpylöitä, joissa olisi yhtä reilusti siemeniä kuin Jyväjemmari-kuivaleivässä. Naurunremakka oli melkoinen, kun tuhti taikina putkahteli tuutista ulos pikku palleroina. Suomalaisille Boltsi tuli tutuksi Suomalainen Menestysresepti -innovaatiokilpailun voittajana.

Boltsin menestys starttasi S-ryhmän Suomalainen Menestysresepti -kilpailusta. Boltsi otti todella tiukassa kisassa niukan voiton.  Boltsin pakkauksessa tuotenimikkeenä on kaura-siemenpyörykkä. Leipomon mukaan lihattomuutta ei ole tarvinnut nostaa tikun nokkaan, vaan Boltsia popsivat niin vegaanit kuin sekasyöjät.

– Näyttää siltä, että Boltsi on saanut ystäviä joka suunnalta, kertoo Harri Jaakkola.

Leivon Leipomossa uskotaan, että Boltsi osuu helppouden, herkullisten kasvisvaihtoehtojen ja vastuullisuuden ruokatrendeihin. Leipomo lanseeraa helmikuun vaihteessa tuoteperheeseen kolmannen maun, joka on vielä salaisuus. 

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat