"Sen enempää ei siitä mökistä pysty ulos myymään" – nämä ravintolat tekivät 1,5 miljoonan tilin viikonloppuna

shutterstock_625905206
Janoinen kiekkokansa hörppi hurjat määrät olutta ja muita ruokia sekä juomia Nokia Arenalla viikonloppuna. Shutterstock

Juomia ja ruokia myytiin Tampereen Nokia Arenan ravintoloista viikonlopun aikana melkoisella rahasummalla.

Viikonlopun jääkiekon MM-loppuottelut poikivat ennätysmyynnin ravintolakonserni NoHo Partnersille, joka juottaa ja ruokkii kiekkokansan Tampereen Nokia Arenalla. Viikonlopun peleistä virtasi kassaan yhteensä noin 1,5 miljoonaa euroa, paljastaa toimitusjohtaja Aku Vikström.

– Upea viikonloppu, joka huipentui Suomen maailmanmestaruuteen. Sen enempää ei siitä mökistä pysty ulos myymään.

Kumpanakin päivänä myyntiä kertyi yli 700 000 euroa. Näin ollen NoHon aiempi yksittäisen MM-kisapäivän ennätys meni rikki.

Koko kisojen myynnistä ei vielä ole tarkkaa tietoa.

– Varmasti mennään yli viiden miljoonan euron, Vikström sanoo.

Finaalipäivä päättyi kultajoukkueen yksityisiin jatkojuhliin ravintola Tillikassa, joka niin ikään kuuluu konserniin.

"Perinteinen lätkäfani" on hyvä asiakas

Kisojen aikana keskustelua herätti yritysvieraiden suuri määrä katsomossa. Kriittisimpien mukaan kovemmilta kiekkofaneilta jäi tämän vuoksi lippu saamatta, eikä yritysvieraiden hillitympi meininki luonut kunnollista kotikisojen tunnelmaa peleihin.

Vikströmin mukaan sunnuntain finaalissa ei äänitason perusteella voinut päätellä, onko katsomossa yritysvieraita vai "omalla rahalla" tulleita faneja.

Sen Vikström myöntää, että myyntiin katsojien tausta jonkin verran heijastuu.

– Kyllä se perinteinen lätkäfani taitaa olla janoisempi.

Aiemmin turnauksessa Leijonien pelipäivinä Nokia Arenalla kului noin 17 000 annosta olutta ja 9 000 annosta lonkeroa.

Myös ensi vuoden MM-kisat järjestetään Suomessa. Riittääkö suomalaisilla into hankkia lippuja toisiin peräkkäisiin kotikisoihin?

– Luulen, että sunnuntai toimi siihen parhaana mahdollisena markkinointina. Tuollaista tunnelmaa, jota suomalaiset pääsivät kokemaan, on harvoin tarjolla. Olen aika varma, että suomalaiset kiekkohulluna kansana löytävät perille ensikin vuonna.

Seuraavaksi NoHo tekee Suomen jääkiekkoliiton kanssa yhteenvedon kisoista, Vikström kertoo. Järjestelyjen toiminnallisuutta ja hinnoittelua arvioidaan, ja tarkoituksena on toteuttaa entistä paremmat kisat ensi vuonna.

Vikström kehuu suomalaista urheilutapahtuman organisointia myös siitä näkökulmasta, kuinka muualla Euroopassa homma ei ole aina toiminut.

– Olin itse lauantai-iltana Mestarien liigan finaalissa Ranskassa. Se oli katastrofi.

Katso video: Leijonat nousivat MM-kultajuhlan lavalle


Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat