S-ryhmän valikoimasta katoaa kokonainen tuotemerkki, mutta tutut tuotteet siirtyvät toisen tuotemerkin alle.
S-ryhmä ilmoitti marraskuun puolivälissä, että suomalaisille tuttu Rainbow-merkki lopetetaan.
Rainbow'n tilalle tulee yhteispohjoismainen Coop-niminen tuotesarja, joka tulee kattamaan Rainbow'n tavoin yli 1 500 tuotetta.
Samankaltaisia omia tuotemerkkejä on myös K-ryhmällä (Pirkka ja Euro Shopper) sekä Lidlillä, jossa kaupan omat merkit ovat isossa roolissa (vuonna 2022 valikoimasta noin 75 prosenttia on oman merkin tuotteita).
Moni on ilmaissut sosiaalisessa mediassa huolensa siitä, mitä omalle suosikkituotteelleen Rainbow-merkin alta tulee tapahtumaan muutoksen myötä.
Esimerkiksi Turussa sijaitseva Itäharjun Prisma on koettanut rauhoitella ihmisiä TikTokissa osoittamalla, että tutut suosikkituotteet löytyvät valikoimasta myös jatkossa.



