Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Ruokailuhetki päättyi kuvottavaan yllätykseen Britanniassa – soitto ravintolaan vei asiat ojasta allikkoon: "Kiroili ja löi luurin korvaan"

3:50Suomalaistutkimus selvitti: Kuinka ravintola-asiakkaiden luottamus ja mielenrauha palautetaan kriisin jälkeen? ”Ravintolat julistettiin suoraan vaarallisiksi ja suljettiin viranomaiskäskyllä”
Julkaistu 27.07.2020 17:00

Jenna Lakka

jenna.lakka@mtv.fi

Brittiläinen pariskunta koki inhottavan yllätyksen, kun heidän tilaamastaan ravintolaruoasta löytyi perhosentoukka. Tilanne muuttui entistä karummaksi ravintolan jäätävän vastauksen myötä.

Suomalaistutkimus selvitti: Kuinka ravintola-asiakkaiden luottamus ja mielenrauha palautetaan kriisin jälkeen? Videolla esiintyvät Hellon toimitusjohtaja Jaakko Väänänen ja Alexanderplats-ravintolan ravintoloitsija Alexander Gullichsen.

Paul Madison ja hänen kumppaninsa Emma tilasivat paikallisesta La Vita -ravintolasta ruokaa pitkän pyöräilylenkin jälkeen. Ruokailuhetki ei kuitenkaan sujunut odotusten mukaisesti. Asiasta uutisoi Fox News.

– Olimme juuri tulleet pitkältä pyöräilylenkiltä, ja halusimme jotain nopeaa syötävää. Tilasimme molemmat kanakebabia, Paul taustoittaa.

– Kaikki näytti ensin hyvältä, kunnes Emma huomasi toukan, kiljaisi ja sylkäisi ruokansa ulos. Lopetimme molemmat heti syömisen, mies kuvailee.

Paul soitti ravintolaan ja selitti tilanteen. Ravintola kertoi lähettävänsä kuskin katsomaan tilannetta ja hakemaan ruoat pois.

– He eivät maininneet mitään korvauksista. Kun kysyin niistä, ravintolan työntekijä käski minun hoitaa asia ruokalähettiyrityksen kanssa, Paul kertoo.

– Soitin ravintolaan takaisin ja yritin selittää tilanteen uudestaan. Tällä kertaa eri henkilö vastasi. Hän oli hyvin törkeä, kiroili ja löi luurin korvaan, mies tilittää.

Tällä välin ravintolan lähettämä kuski oli saapunut pariskunnan luo. Paul kertoo kuskin olleen kauhuissaan nähtyään perhosentoukan ja lupasi selvittää korvausten laidan.

– Emme kuitenkaan voineet syödä siinä pisteessä mitään, Paul toteaa.

Näin ravintolan johto kommentoi

Ravintolan johtaja kertoo, ettei vastaavaa ole tullut aiemmin vastaan ja pahoittelee ikävää välikohtausta.

– Olemme olleet toiminnassa yhdeksän vuotta, eikä asiakas ole kertaakaan aiemmin valittanut toukista ruoassa. Pesemme salaattimme ja tarkastamme ne vastaavuuksien varalta. Perhosentoukka on ollut vihreä, joten sitä on ollut vaikea havaita, ravintolan johtaja selittää.

– Emme jättäisi tahallamme toukkaa ruokaan ja pahoittelemme tapausta, hän sanoo.

Johtaja kertoo, ettei itse ollut paikalla tapauksen sattuessa. Hän kuitenkin vakuuttaa, että ravintola toimittaa tällaisessa tilanteessa asiakkaalle uudet ruoat ja selvittää ruokalähettiyrityksen kanssa mahdolliset rahalliset korvaukset, mikäli asiakas niin pyytää.

LUE MYÖS: Uskomaton tapahtumaketju: Samin ostamista parsakaaleista löytyi toistamiseen toukkia, homma lähti käsistä – lopputuloksena euron korvaukset ja seitsemän perhosta

Lue kaikki lifestyle-artikkelit

Lähde: Fox News

Lisää aiheesta:

Asiakkaan hävytön huijaus brittiravintolassa tallentui valvontakameraanRavintola kyllästyi turhasta valittaviin asiakkaisiin – vastaa kipakasti vinkujille: "Emme osaa lukea tyhmien ajatuksia..."Ällöttävä tilanne tallentui talon valvontakameralle: Ruokalähetti hieroi annosta jalkoväliinsä ennen kuin ojensi sen asiakkaalleAsiakas raivostui saamastaan kuitista – halventava sana maksoi Taco Bellin kassahenkilölle työpaikan Ravintoloitsija tylyttää negatiivisia arvioita antaneita asiakkaita: ”Vedä ruskea paperipussi päähäsi”Pariskunta huijasi törkeästi ravintoloita Helsingissä – jättivät härskillä niksillä satojen eurojen ruoat maksamatta
RuokaRavintolatMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Ruoka
  • 14:24
    Ilmiöt

    Käsittämätön joulukalenteri myynnissä: "Peppuun sattunut viikon"

  • 08:22
    Kasvikset

    Ykköskasvis uunijuureksiin! Ostoskoriin kannattaa napata nyt edullinen kuitupommi

  • Eilen17:22
    Japani

    Sushiakin suositumpaa! Japanin omaa "karjalanpiirakkaa" saa Suomestakin

  • Eilen15:14
    Ravitsemus

    Kasvisten hinta puhuttaa: Voiko pienituloinen syödä terveellisesti?

  • Eilen09:28
    Halpa vs. kallis

    Kauppojen halvimmat kananugetit testissä – selvä voittaja löytyi