S-ryhmässä on havaittu selkeä muutos suomalaisten grillaustavoissa. Muun muassa Prismassa on tehty tänä keväänä kaikkien aikojen grillien myyntiennätys.
S-ryhmän keväällä toteutuneen kuluttajakysynnän perusteella suomalaisten grillaajien keskuudessa on havaittavissa viisi selkeää grillaustrendiä. Suomalaiset panostavat nyt grillaukseen uudella tavalla ja grillaaminen on entistä kokonaisvaltaisempaa sekä nautinnonhaluisempaa.
Grillejä myyty ennennäkemätöntä tahtia
S-ryhmän käyttötavarakaupan myyntijohtaja Päivi Holen mukaan korona-aikana grillaamisessa on noussut esiin selkeä trendi, jossa suomalaiset haluavat tehdä itse grillaustapahtumasta monipuolisemman, pitkäkestoisemman ja nautittavamman.
Prismassa onkin tänä keväänä myyty grillejä ennenäkemätöntä tahtia ja muun muassa aiemmin kaasugrillejä hankalammaksi mielletyt hiiligrillit kasvattavat nyt myös selvästi suosiotaan.
– Grillien kokonaismyynti on Prismassa kasvanut 51 prosenttia alkuvuonna ja kaasugrillien jopa 56 prosenttia. Grillaustavoissa kaasu on edelleen suosituin, mutta samaan aikaan hiiligrillit ovat koko ajan kysytympiä ja niiden myynnit ovat kasvaneet meillä 39 prosenttia alkuvuonna. Uskomme myös niiden suosion kasvavan tulevaisuudessa huimasti, Hole toteaa.
Myös pizzakivien kaltaiset lisävarusteet löytävät yhä useammin tiensä grillaajien ostoskoriin.
– Pizzakivien ja muiden lisävarusteiden kova kysyntä puolestaan kertoo, kuinka grillausta halutaan monipuolistaa esimerkiksi vanhan kaasugrillin osalta. Uusia tuulia tuovat myös keraamiset grillit, Hole kertoo