Pikaruokaravintolan työntekijä väittää saaneensa potkut, koska paljasti, miten ateria on mahdollista kikkailla halvemmalla: "Pomoni soitti, että meidän täytyy puhua"

Täydellinen vaikka burgerin väliin – testaa Pasin ja Matiaksen uusi hittiresepti, raparpekonihillo 1:00 Täydellinen vaikka burgerin väliin – testaa Pasin ja Matiaksen uusi hittiresepti, raparpekonihillo

19-vuotias pikaruokaketjun työntekijä kertoo saaneensa potkut, koska julkaisi TikTokissa alennusniksin, kertoo uutissivusto Insider.

Amerikkalaisessa Chich-Fil-A -pikaruokaketjussa työskennellyt nainen latasi TikTokiin videon, josta muodostui viraalihitti. 19-vuotiaan Anan videollä nähtiin vinkki, kuinka itselleen voi kikkailla pikaruokaravintolassa juoman halvemmalla ateriaansa.

Jos video ei näy, katso se täältä.

Video keräsi hetkessä yli miljoona katsojaa. Muutamaa päivää myöhemmin Ana sai potkut työpaikaltaan kalifornialaisesta ravintolasta. 

– Mielestäni ei ole reilua antaa potkuja työntekijöille viraalivideoiden takia. Olen aika varma, että annoin Chick-fil-A:lle ilmaista mainosta, eikä tämän vuoksi olisi pitänyt antaa potkuja, Ana kertoo Insiderille.

Hän ei halua kertoa sukunimeään julkisuuteen suojellakseen itseään ja läheisiään.

Ana kertoo saaneensa potkut kolme päivää videon julkaisun jälkeen. Hänen pomonsa ei sanonut suoraan, että lähtöpassit johtuvat nimenomaiseta videosta, mutta se oli luettavissa rivien välistä. 

– Pomoni mukaan en antanut tarpeeksi yritykselle, ja siksi sain lähteä.

TikTok-videollaan Ana kertoo saaneensa pomoltaan puhelun pian sen jälkeen, kun videosta tuli hitti.

Jos video ei näy, katso se täältä.

– Ensin sain uhkailuja muilta Chick-Fil-A:n työntekijöiltä ja ravintoloitsijoilta TikTokissa. Sitten pomoni soitti, että meidän täytyy puhua.

Insider yritti tavoittaa pikaruokaketjun edustajia kommentoimaan tapausta, mutta ei saanut vielä vastausta. Ana julkaisi videonsa heinäkuun 28. päivä ja nyt sillä on jo yli 2 miljoonaa katselukertaa.

Kyseessä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta, kun työntekijän somekäyttäytyminen on johtanut irtisanomiseen. Erityisesti Yhdysvalloissa ilmiö on yleinen. Insiderin mukaan videot, jossa ravintoloiden työntekijät paljastavat ruoantilausniksejään ovat erittäin suosittuja TikTokissa. Monet yritykset, kuten Starbucks ja Chipotle ovat jopa jakaneet omilla virallisilla tileillään työntekijöiden niksejä. Kaikki ravintolat eivät kuitenkaan näe ilmiötä positiivisena, vaan paljastukset ovat voineet johtaa varoituksiin tai irtisanomisiin.

Lähde: Insider

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • masterchef2 (002)
      MasterChef Suomi

      MasterChef-keittiön valtaavat amatöörikokit! Satojen hakijoiden joukosta valitut, Suomen parhaat kotikokkaajat havittelevat liekinkuumaa MasterChef Suomi -arvonimeä ja 10.000 euron rahapalkintoa. Riittävätkö taidot kelloa vastaan kokatessa miellyttämään tuomaristoa? Uudella kaudella Kape Aihisen seuraksi tuomarikolmikkoon liittyy kaksi huippukokkia, Henri Alén sekä vaikuttavan kansainvälisen uran luonut Helena Puolakka.