Mainos

Pikaruokaketju KFC luopuu yllättäen sloganistaan 64 vuoden jälkeen – syynä koronavirus: "Se ei tunnu nyt hyvältä idealta"

Amerikkalainen pikaruokaketju Kentucky Fried Chicken eli KFC on päättänyt luopua sloganistaan ainakin toistaiseksi koronaviruspandemian vuoksi.

Videolta voit katsoa, miten valmistuu Burger Kingin Rebel Whopper Suomessa.

KFC lopettaa toistaiseksi 64 vuotta vanhan "finger lickin’ good" -sloganinsa käytön. Sloganin mukaan KFC:n ruoka on "sormianuoltavan hyvää" ja tämä mielikuva ei ole se kaikista paras tällä hetkellä, muistuttaa CNN.

Terveysviranomaiset suosittelivat ihmisille jo kuukausia sitten, ettei omia kasvojaan kannattaisi kosketella koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Niinpä KFC ei halua enää suositella sormien nuolemista. 

– Se ei tunnu nyt hyvältä idealta. Olemme täysin uniikissa tilanteessa – meillä on ikoninen slogan, joka ei aivan sovi nykyhetkeen, toteaa KFC:n markkinointipäällikkö Catherine Tan-Gillespie yhtiön tiedotteessa.

KFC:n mukaan pikaruokaketjun menu pysyy samana ja slogankin voi vielä tehdä paluun, kun aika on oikea. CNN muistuttaa, että kyseessä on samaan aikaan myös KFC:n ovela mainoskampanja. Pikaruokaketju on ilmoituksensa jälkeen sumentanut vanhoista mainoskylteistään sloganinsa “röyhkeällä” tavalla.

KFC:n piti tulla myös Suomeen 

Jo vuonna 2018 uutisoitiin KFC:n rantautumisesta myös Suomeen. Syksyllä 2019 oltiin kuitenkin tilanteessa, jossa KFC ei ollut vieläkään löytänyt yhteistyökumppania Suomesta. Ketjun tarkoitus oli alun perin avata ravintolat kesällä 2019, mutta aikataulu viivästyi. 

– Alkuperäinen aikataulu oli hyvin optimistinen. KFC:n tulo Suomeen on erittäin mittava, joten neuvottelut yrittäjän löytämiseksi vaativat pitemmän ajan, totesi Ketju.fi Yrittäjärekrytointipalvelujen toimitusjohtaja Mika Pamilo Kauppalehden haastattelussa syksyllä 2019. 

KFC-ravintolat on tarkoitus antaa yhden franchise-toimijan hoidettavaksi. Ketjun omistava, New Yorkin pörssiin listattu YUM edellyttää yrittäjältä 20 vuoden sitoutumista ja riittävää kykyä rahoittaa organisaation rakentaminen, liikepaikkojen hankinta ja markkinointi. KFC:n tavoitteena on avata Suomeen 30-50 ravintolaa.


Lähde: CNN

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja