Pakastepizzojen suosio on kasvussa, selviää pizzoja valmistavan Dr. Oetkerin myyntitilastoista.
Suomalaiset ostivat viime vuonna yli 40 miljoonaa pakastepizzaa, ja tämän vuoden maaliskuussa korona sai aikaan pizzojen nautiskeluun jälleen uuden piikin. Dr. Oetkerin tilastot paljastavat, että kesään mennessä suomalaiset olivat ostaneet pakastepizzoja jo seitsemän prosenttia enemmän kuin edellisvuonna.
LUE MYÖS: Suomalaisten lihottava virhe – Hanna Partanen kertoo, milloin pizzaa ei kannattaisi missään nimessä syödä: "Raaka fakta näyttää olevan se..."
Pakasteita hamstrattiin keväällä
Yhdysvalloissa koronakriisi on peräti tuplannut pakastepizzojen myynnin ja valmistajat varoittelivat keväällä pakastepizzapulasta. Kysyimme huhtikuussa suomalaiskauppojen edustajilta sekä pizzanvalmistajilta, onko trendi ollut samanlainen Suomessakin ja selvisi, että maassamme kasvoi pakastepizzojen ohella ruokapakasteiden kategoria.
– Kun maaliskuun puolessa välissä tuli ensimmäisiä rajoituksia, kaikkien ruokapakasteiden myynti lähti useamman kymmenen prosentin kasvuun. Pizzat seurasivat vanavedessä, K-ryhmän osto- ja myyntijohtaja Janne Vuorinen kertoi.
Myös S-ryhmä kerto pakastepizzojen myynnin kasvaneen koronatilanteen alun jälkeen yli 20 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.
