Oikeita ravintoaineita treenin jälkeen – kokeile tätä smoothieta!

smoothie (2)
Shutterstock

Raskas treeni vaatii veronsa, joten sen jälkeen kannattaa tankata oikeanlaisilla ravintoaineilla. Testaa tätä mansikka-banaanismoothieta!

Nauti treenin päätteeksi Men's Health -sivuston ravintoasiantuntija Mike Roussellin mansikka-banaanismoohieta. Se on täynnä lihaksia kasvattavaa proteiinia, mutta lisäksi saat siitä sekoituksen muita terveellisiä ravintoaineita, jotka nopeuttavat palautumista ja ravitsevat elimistöäsi.

Smoothien sisältämistä pähkinöistä saat juomaan esimerkiksi maun lisäksi antioksidantteja ja omega-3-rasvahappoja. Mansikoista puolestaan saat C-vitamiinia ja banaaneista hiilihydraatteja. Kilokaloreita tässä proteiini-ja hiilaripitoisessa smoothiereseptissä on 489.

Tarvitset:

tarvitsemasi määrä vettä

2,4 dl vähärasvaista kefiiriä

2 rkl saksanpähkinöitä

2,4 dl pilkottuja mansikoita

1 banaani

1 mittalusikallinen vaniljanmakuista heraproteiinia

Sekoita kaikki ainesosat tehosekoittimessa ja nauti!

MTV LIFESTYLE

Katso myös Meidän safkaa -sarjan jakso "Urheilun ja ruoan liitto":

Jos video ei näy mobiililaitteellasi, valitse täysversio sivun alalaidasta.

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • card_kaappaus_keittiossa
      Kaappaus keittiössä

      Huippukokki Kari ‘Kape’ Aihinen rientää suomalaisten kotikokkien avuksi. Nirsoilu, napostelu ja liian yksipuoliset ruokavaliot jäävät historiaan, kun Kape palauttaa keittiöihin tekemisen ilon sekä tuo lautasille värejä ja terveellisiä, maukkaita ruokia. Tehdään keittiöstä taas kodin paras paikka!

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja