Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Nämä tarjoustuotteet viedään käsistä – yhtä ruokaa myytiin jopa 290 kertaa normaalia enemmän

Kauppojen tarjouskampanjoissa on selkeitä hittituoteita.
Kauppojen tarjouskampanjoissa on selkeitä hittituoteita.Shutterstock
Julkaistu 06.11.2024 06:33

Petra Tuominen

petra.tuominen@mtv.fi

Tietyt tuotteet kiinnostavat suomalaisia ruokakauppojen tarjouskampanjoissa.

Kerroimme aiemmin K-ryhmän tiistaina järjestämästä mediatilaisuudesta, jossa käytiin läpi Suomen ruokatrendejä nyt ja lähitulevaisuudessa. 

Kuluttajatutkimukseen perustuvan katsauksen mukaan suomalaiset hakevat ensi vuonna arkeensa entistäkin enemmän kokonaisvaltaista hyvinvointia. 

Ruokapöytiin halutaan muun muassa konstailematonta kotiruokaa, enemmän vihanneksia ja kalaa sekä kotimaisia antimia. 

Lue myös: Uudesta juomasta tuli heti "järjetön hitti" kaupoissa: "Myytiin loppuun alta aikayksikön"

Valtaosa asiakkaista kyttää tarjouksia

Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Harri Hovi kertoi tilaisuudessa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vallitsevat ruokatrendit näkyvät kaupoissa.

Ruokailmiöt-katsauksesta käy ilmi, että peräti 91 prosenttia kuluttajista seuraa tarjouksia ja ostaa tarjoustuotteita. Hovin mukaan asiakkaiden kiinnostus tarjouksia kohtaan on pysynyt korkealla tasolla koko vuoden. 

Myös S-ryhmä on aiemmin kertonut tarjoustuotteiden ja erityisesti punalaputettujen tuotteiden suosiosta. Sama trendi on jatkunut jo muutaman vuoden.

Asiakkaiden kiinnostus tarjouksia kohtaan on johtanut muun muassa siihen, että useat päivittäistavarakaupan toimijat ovat kilpaa laskeneet esimerkiksi omien merkkituotteidensa hintoja. Keskolla tämä on näkynyt muun muassa K-menu-sarjan myynnin 16 prosentin kasvuna tänä vuonna.

Erilaisilla tarjouskampanjoilla on myös ollut selkeä vaikutus tiettyjen tuotteiden myynnissä. 

– Tarjousten merkitys on todella suuri, Hovi summasi ruokatrendikatsausta.

Lohifilettä meni kaupaksi 290 kertaa normaalia enemmän – myös kahvi varma tarjoushitti

Tilaisuudessa Hovi esitteli myös, miten erilaiset megakampanjat ovat näkyneet eri tuoteryhmissä tänä vuonna K-Citymarketeissa.

– Esimerkiksi Kulta Katriina -kahvia myytiin 141 kertaa enemmän kuin perusajankohtana. Kertoo todella paljon siitä, että tarjoukset todella kiinnostavat. 

Hovin mukaan kahvi on ollut tarjouskampanjoiden kärkituote jo vuosikymmenten ajan. 

Kahviakin isompi tarjoustuotehitti on tämän vuoden kampanjoissa kuitenkin ollut lohifilee. Sen myynti on kasvanut peräti 290-kertaiseksi kampanjan aikana. 

– Volyymikasvut ovat todlela isoja ja tukevat sitä tutkimustietoa, että tarjoustuotteet ovat kiinnostavuudessaan korkealla.

Myös tietyt premium-jäätelöt ja arkiset juustot ovat tänä vuonna olleet varmoja tarjoustuotehittejä.

Lue myös: Vantaalainen Pauliina osti lähes 400 euron edestä kahvia ja säästi – mies äimistyi, mutta kassalla ei ihmetelty

Katso myös: Lohesta ruodot pois helposti Kirsin nokkelalla niksillä!

0:36Lohesta ruodot pois helposti Kirsin nokkelalla niksillä!Testaa tämä kikka!

Lisää aiheesta:

Näiden tuotteiden suosio on kasvanut räjähdysmäisesti suomalaisissa ruokakaupoissaRuokakaupoissa näkyy nyt yksi selkeä buumi – näiden tuotteiden suosio kasvanut roimasti: "Ajan ilmiö"Näistä tuotteista suomalaiset innostuivat tänä vuonna – K-ryhmän myyntidata paljastaa, mikä juomakategoria lähes tuplasi myyntinsäValmisruoka, jota suomalaiset nyt himoitsevat – kauppoihin pukkaa uutuuksia: "Odotamme siitä kovaa hittiä"Ostatko itse? K-kaupoissa huomattiin selkeä ruokailmiö: "Yksi isoimmista muutoksista viime vuosina"Yksi tuoteryhmä saavutti Suomen ruokakaupoissa täysin poikkeuksellisen suosion: "Kovassa nosteessa, nyt on imu päällä!"
RuokakauppaKahviKalaRuokaMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Ruokakauppa
  • pe06:39
    Ruoka

    Tätä Henri Alén ei missään nimessä nyt ostaisi ruokakaupasta

  • 1.11.08:15
    Alkoholi

    Testasimme, saako alkoholijuomia ostettua kaupasta yhdeksän jälkeen

  • 27.10.07:00
    Ravintolat

    Neljän ruokalajin illallinen alle 13 eurolla – Henri Alénin ravintolassa tapahtuu marraskuussa kummia

  • 26.10.09:43
    Juomat

    Totuus Hartwallin omenalimusta voi yllättää

  • 23.10.08:20
    Ruoka

    "Tofupervoilu" teki paluun – K-kaupoissa näkyy nyt selkeä proteiini-ilmiö