Tietyt tuotteet kiinnostavat suomalaisia ruokakauppojen tarjouskampanjoissa.
Kerroimme aiemmin K-ryhmän tiistaina järjestämästä mediatilaisuudesta, jossa käytiin läpi Suomen ruokatrendejä nyt ja lähitulevaisuudessa.
Kuluttajatutkimukseen perustuvan katsauksen mukaan suomalaiset hakevat ensi vuonna arkeensa entistäkin enemmän kokonaisvaltaista hyvinvointia.
Ruokapöytiin halutaan muun muassa konstailematonta kotiruokaa, enemmän vihanneksia ja kalaa sekä kotimaisia antimia.
Lue myös: Uudesta juomasta tuli heti "järjetön hitti" kaupoissa: "Myytiin loppuun alta aikayksikön"
Valtaosa asiakkaista kyttää tarjouksia
Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Harri Hovi kertoi tilaisuudessa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vallitsevat ruokatrendit näkyvät kaupoissa.
Ruokailmiöt-katsauksesta käy ilmi, että peräti 91 prosenttia kuluttajista seuraa tarjouksia ja ostaa tarjoustuotteita. Hovin mukaan asiakkaiden kiinnostus tarjouksia kohtaan on pysynyt korkealla tasolla koko vuoden.
