Vastikään kauppoihin tullut kuplajuoma on noussut uudeksi hittituotteeksi.
K-ryhmän tiistaina järjestämässä mediatilaisuudessa käytiin läpi Suomen ruokatrendejä nyt ja lähitulevaisuudessa.
Kuluttajatutkimukseen perustuvan katsauksen mukaan suomalaiset hakevat ensi vuonna arkeensa entistäkin enemmän kokonaisvaltaista hyvinvointia.
Ruokapöytiin halutaan muun muassa konstailematonta kotiruokaa, enemmän vihanneksia ja kalaa sekä kotimaisia antimia.
Kuplivasta teestä "järjetön hitti"
Tilaisuudessa nostettiin esiin myös viime aikojen hittituotteita ruokakaupoissa. Erittäin suureksi ilmiöksi on noussut uutuusjuoma kupliva tee eli sparkling tea.
Keskon asiakasnäkemysjohtaja Heidi Jungarin mukaan juomasta tuli heti "järjetön hitti", kun ensimmäinen erä tuotiin hyllyihin Forssassa.
Kuplivan teen lisäksi viime aikaisia hittituotteita ovat olleet muun muassa karkkitaatelit.
– Se myi loppuun alta aikayksikön.
