Nämä Subway-patongit ovat suomalaisten ehdottomia suosikkeja: ”Heti ensimmäisellä myyntiviikollaan myydyimpien Subien kärkeen”

Miltä Suomen ruokakulttuuri näyttää tänäpäivänä? 7:27 Miltä Suomen ruokakulttuuri näyttää tänäpäivänä?
Videolla keskustellaan siitä, miltä suomalainen ruokakulttuuri tänä päivänä näyttää.

Pikaruokaravintolaketju Subwayn valikoimista löytyy kymmenittäin eri täytevaihtoehtoja. Vaihtoehtojen joukosta erottuu kuitenkin muutama tuote, jotka ovat erityisesti suomalaisasiakkaiden mieliin.

Subway Marketing Manager Pia Ikonen kertoo kanatuotteiden kuuluvan ketjun suosituimpien tuotteiden joukkoon: viiden suosituimman tuotteen joukosta löytyy peräti kolme kanaa sisältävää patonkia.

Suomalaisten suosituimmat patongit ovat Kana Teriyaki, Kananrinta, Italian B.M.T, Kana Fajita sekä Tonnikala.

– Kaikki viisi ovat asiakkaiden pitkäaikaisia suosikkeja ja miellyttävät vuodesta toiseen, Ikonen kertoo MTVUutisten Makuja.fi-sivustolle. 

Subway-ketjun ajatuksena on, että asiakas voi muokata ateriastaan juuri haluamansa valikoitujen lisukkeiden kera. Ikosen mukaan asiakkaat ovat tottuneet muokkaamaan Subinsa juuri haluamillaan lisukkeilla vuodenajasta ja tuotteesta riippumatta, mutta vaihtelua esiintyy jonkin verran vuodenaikojen mukaan.

– Syksyllä sekä vuoden vaihteessa näkyy perinteisesti, että asiakkaat valitsevat jonkin verran kevyempiä vaihtoehtoja, kuten salaatteja. Talvella puolestaan lämpimät ja ruokaisammat tuotteemme vetävät enemmän, Ikonen kertoo.

Kausituote myyntilistojen kärkeen

Vaikka tutut tuotteet pitävät pintansa, aina on tilaa myös uutuuksille. Ikosen mukaan Subwayn tämän hetken suosituin tuote on rajoitetun ajan myynnissä oleva Liekki Subi.

– Tämän hetken myydyin tuotteemme on uutuutemme Liekki Subi, joka on myynnissä rajoitetun ajan. Tämä hieman tulisempi kanatuote sijoittui heti ensimmäisellä myyntiviikollaan myydyimpien Subien kärkeen.

Myös kasvis- ja vegaanituotteiden kysyntä on kasvussa, ja tähän toiveeseen Subway haluaa vastata parhaansa mukaan. Tammikuussa Vegaanihaasteeseenkin osallistunut Chicpea Quinoa Subi on Ikosen mukaan löytänyt hyvin tiensä suomalaisten sydämiin.

– Kuluttajilta saatu palaute tuotteesta on ollut erittäin positiivista, mikä näkyy myös tuotteen myyntiluvuissa, jotka ovat ylittäneet odotuksemme, Ikonen kertoo ja lisää Subwayn lisänneen tammikuussa valikoimiinsa myös pitkään kuluttajien toivelistalla olleen gluteenittoman leivän.

Kuluttajien palautteella suuri merkitys

Rajoitetun ajan myynnissä olevat suosikit saattavat aika ajoin herättää asiakkaiden keskuudessa huolta juuri oman suosikin katoamisesta. Ikosen mukaan kuluttajien mielipiteillä on ehdottomasti vaikutusta siihen, millaiseksi Subwayn valikoima muodostuu.

– Saamme aktiivista palautetta kuluttajilta tuotteistamme sekä uusiin tuoteideoihin liittyen, mistä olemme erittäin kiitollisia, Ikonen kertoo.

Viimeisin esimerkki suuren suosion saavuttaneesta kausituotteesta, joka jäi pysyvästi valikoimaan, on Beef Taco.

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat