Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Nämä Subway-patongit ovat suomalaisten ehdottomia suosikkeja: ”Heti ensimmäisellä myyntiviikollaan myydyimpien Subien kärkeen”

7:27Miltä Suomen ruokakulttuuri näyttää tänäpäivänä?Videolla keskustellaan siitä, miltä suomalainen ruokakulttuuri tänä päivänä näyttää.
Julkaistu 05.04.2019 17:01
Toimittajan kuva

Laura Matilainen

laura.matilainen@mtv.fi

Pikaruokaravintolaketju Subwayn valikoimista löytyy kymmenittäin eri täytevaihtoehtoja. Vaihtoehtojen joukosta erottuu kuitenkin muutama tuote, jotka ovat erityisesti suomalaisasiakkaiden mieliin.

Subway Marketing Manager Pia Ikonen kertoo kanatuotteiden kuuluvan ketjun suosituimpien tuotteiden joukkoon: viiden suosituimman tuotteen joukosta löytyy peräti kolme kanaa sisältävää patonkia.

Suomalaisten suosituimmat patongit ovat Kana Teriyaki, Kananrinta, Italian B.M.T, Kana Fajita sekä Tonnikala.

– Kaikki viisi ovat asiakkaiden pitkäaikaisia suosikkeja ja miellyttävät vuodesta toiseen, Ikonen kertoo MTVUutisten Makuja.fi-sivustolle. 

Subway-ketjun ajatuksena on, että asiakas voi muokata ateriastaan juuri haluamansa valikoitujen lisukkeiden kera. Ikosen mukaan asiakkaat ovat tottuneet muokkaamaan Subinsa juuri haluamillaan lisukkeilla vuodenajasta ja tuotteesta riippumatta, mutta vaihtelua esiintyy jonkin verran vuodenaikojen mukaan.

subway ravintola
Kesällä kevyet vaihtoehdot korostuvat.Shutterstock

– Syksyllä sekä vuoden vaihteessa näkyy perinteisesti, että asiakkaat valitsevat jonkin verran kevyempiä vaihtoehtoja, kuten salaatteja. Talvella puolestaan lämpimät ja ruokaisammat tuotteemme vetävät enemmän, Ikonen kertoo.

Kausituote myyntilistojen kärkeen

Vaikka tutut tuotteet pitävät pintansa, aina on tilaa myös uutuuksille. Ikosen mukaan Subwayn tämän hetken suosituin tuote on rajoitetun ajan myynnissä oleva Liekki Subi.

– Tämän hetken myydyin tuotteemme on uutuutemme Liekki Subi, joka on myynnissä rajoitetun ajan. Tämä hieman tulisempi kanatuote sijoittui heti ensimmäisellä myyntiviikollaan myydyimpien Subien kärkeen.

LUE MYÖS: Pikaruokaketju Burger King lanseerasi hämmentävän uutuustuotteen – voi johtaa asiakkaita harhaan: "Vaikeuksia erottaa kumpi on kumpi"

Myös kasvis- ja vegaanituotteiden kysyntä on kasvussa, ja tähän toiveeseen Subway haluaa vastata parhaansa mukaan. Tammikuussa Vegaanihaasteeseenkin osallistunut Chicpea Quinoa Subi on Ikosen mukaan löytänyt hyvin tiensä suomalaisten sydämiin.

– Kuluttajilta saatu palaute tuotteesta on ollut erittäin positiivista, mikä näkyy myös tuotteen myyntiluvuissa, jotka ovat ylittäneet odotuksemme, Ikonen kertoo ja lisää Subwayn lisänneen tammikuussa valikoimiinsa myös pitkään kuluttajien toivelistalla olleen gluteenittoman leivän.

Kuluttajien palautteella suuri merkitys

Rajoitetun ajan myynnissä olevat suosikit saattavat aika ajoin herättää asiakkaiden keskuudessa huolta juuri oman suosikin katoamisesta. Ikosen mukaan kuluttajien mielipiteillä on ehdottomasti vaikutusta siihen, millaiseksi Subwayn valikoima muodostuu.

– Saamme aktiivista palautetta kuluttajilta tuotteistamme sekä uusiin tuoteideoihin liittyen, mistä olemme erittäin kiitollisia, Ikonen kertoo.

Viimeisin esimerkki suuren suosion saavuttaneesta kausituotteesta, joka jäi pysyvästi valikoimaan, on Beef Taco.

Lisää aiheesta:

Lauantaimakkaran myynti lopetettiin, palauteryöppy yllätti valmistajan täysin – klassikkotuotteisiin kajoaminen menee suomalaisilla tunteisiinNäin paljon Wolt- tai Foodora-ostosi maksaa ravintolalle – yksi pizza tilauksissa ylitse muidenNämä ovat Lidlin paistopisteen ehdottomat hitit – suomalaisilla yksi harhaluulo tuotteista: "Elää jostain syystä tiukassa"Hesburgerin tuotekehityspäällikkö Eeva Mäki paljastaa, miten uudet tuotteet kehitellään – suuria onnistumisia ja yksi pieni hampurilaisfloppi: "Ei ollut menestys"MTV selvitti: Kestosuosikit selvästi ylitse muiden – nämä ruoat maistuvat suomalaisille huvipuistossaTämä Subway-patonki on suomalaisten ehdoton suosikki – kuuluuko sinunkin lempipatonkiesi joukkoon?
PikaruokaRavintolatMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Pikaruoka
  • 7.8.06:32
    Syöpä

    Keuhkosyövän riski voi kasvaa, jos syöt näitä ruokia

  • 7.7.09:45
    Ravintolat

    Uutta tietoa Tanskan KFC-kohusta: Kelvotonta kanaa konkurssikypsässä ketjussa

  • 2.7.17:29
    Ravintolat

    Mäkkärin kanattomat nugetit testissä: "Mausta huomaa..."

  • 1.7.09:17
    Ruoka

    Hesburger lopettaa lastenaterian myynnin

  • 26.6.12:33
    Ravintolat

    Kaikki KFC-ravintolat kiinni Tanskassa – vuodetut viestit paljastavat järkyttävää tietoa