Valmistaja hukkuu tällä hetkellä reklamaatioihin koskien takaisinvedettyjä Myllyn Paras -pastatuotteita.
Metallipalojen takia markkinoilta vedetyistä Myllyn Paras -tuotteista on tehty niin paljon reklamaatioita, että kuluttajapalvelu on tukossa ja valitusten käsittely pitkittyy. Takaisinvedosta on tullut kyselyjä ja reklamaatioita lyhyessä ajassa tuhansittain, kertoo tuotteiden markkinoija Lantmännen Cerealia tiedotteessaan.
Kaikille reklamaation tehneille vastataan, mutta käsittelyssä saattaa kestää jopa muutamia kuukausia.
– Olemme pahoillamme tästä valitettavasta tapauksesta ja pyydämme kuluttajien ymmärrystä ja kärsivällisyyttä. Emme ole koskaan kohdanneet samanlaista tapausta tässä mittakaavassa, ja sen vuoksi teemme jatkuvasti töitä rekrytoidaksemme ja kouluttaaksemme uutta henkilökuntaa kuluttajapalveluumme, viestintäpäällikkö Emelie Bontesse de Filippis sanoo tiedotteessa.
Lue myös: Lisää "metallimakaronia" vedetään myynnistä
Uutta henkilökuntaa kuluttajapalveluun
Kuluttajapalvelua on jo vahvistettu uudella henkilökunnalla. Seuraavien viikkojen aikana henkilökunta pyritään moninkertaistamaan.
Lantmännen Cerelia pyytää reklamaatioita tehneitä kuluttajia säilyttämään tuotteet pakkauksineen, kunnes heihin ollaan yhteydessä.
Myllyn Paras veti markkinoilta kesäkuun puolessavälissä suuren määrän pastatuotteita, jotka saattoivat sisältää pieniä metallinpalasia. Metallinpaloja päätyi pastatuotteisiin rikkoutuneen linjaston takia, Lantmännen Cerelia kertoo tiedotteessa.
