Marjaanan keksimää ruokakauppahittiä myyty jo puoli miljoonaa kappaletta – nyt metsästetään uutta menestysreseptiä

0daeec23-c68c-4759-8f5c-12bb3be42540
Kuvassa kolme menestysresepti-voittajaa: Boltsi, Rostis ja Fallero. S-ryhmä

Suomalainen menestysresepti -kilpailu on tuottanut ruokakauppojen hyllyihin jo useamman hittituotteen. Tuoreimman kauden voittajaa, Falleroa, on SOK:n mukaan myyty neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa kappaletta.

Suomalainen menestysresepti -kilpailun vuoden 2021 voittaja julkistettiin viime elokuussa. Kisan voiton vei ravintoloitsija Marjaana Pohjola Fallero-falafeleillaan. Pohjola kertoi MTV:lle syksyllä, miten Fallero-falafelit alun perin syntyivät.

S-ryhmästä arveltiin tuolloin, että kotimaiset falafelit voivat nousta vuoden myydyimmäksi uutuustuotteeksi edeltävien voittajien tapaan. 

– Kaikkien kuuden Suomalainen menestysresepti -kilpailusta tutun tuotteen yhteinen viikkomyynti on nousemassa miljoonaluokkaan jo nyt, S-ryhmästä kerrottiin elokuun lopulla.

Nyt S-ryhmästä kerrotaan, että Falleroita on myyty yhteensä jo puoli miljoonaa. 

– Kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi, kauppaketjusta kerrotaan.

Uusi menestysresepti haussa – ohjelma MTV:llä ensi talvena

Nyt etsitään jälleen uutta kotimaista ruokainnovaatiota eli menestysreseptiä. Kilpailua tullaan seuraamaan MTV-kanavalla ensi talvena. 

– Suomalainen menestysresepti on vakiinnuttanut paikkansa kotimaisten ruoka-alan pienten ja keskisuurten yritysten kiihdytyskaistana ruokakauppojen hyllyille ympäri Suomen. Ilolla joka vuosi seuraamme sitä, miten kisaan osallistuneet yritykset kasvavat ja pystyvät rekrytoimaan lisätyövoimaa hittituotteiden suosion myötä. Suomessa riittää innovaatioita ja huikeita raaka-aineita, iloitsee S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho

Kilpailun tarkoitus on auttaa yrityksiä viimeistelemään ideansa kuluttajille houkuttelevaksi, kauppaan myyntivalmiiksi tuotteeksi.

– Haluamme tänä vuonna antaa kilpailijoille hieman enemmän aikaa viimeistellä tuotteitaan erityisesti varmistaaksemme, että uusien tuotteiden tuotanto saadaan riittämään menestysreseptituotteiden suureen kysyntään. Siksi Suomalaista menestysreseptiä ei nähdä televisiossa vielä kesällä vaan ensi talvena. Haemmekin siis jo vuoden 2023 menestysreseptiä, paljastaa Päällysaho. 

Kilpailuun voivat osallistua liikevaihdoltaan alle 50 miljoonan euron kotimaiset riippumattomat yritykset. Tuomaristossa nähdään viime vuoden tapaan kokki ja ruoka-alan yrittäjä Jyrki Sukula, Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila, Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma sekä S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho

Keksitkö sinä ruokakauppojen seuraavan hittituotteen? Hae mukaan Suomalaiseen Menestysreseptiin!

1:55

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • card_master_chef_vip
      MasterChef Suomi

      Rakastettu MasterChef 2020 nostaa kilpailemisen uudelle tasolle sillä tällä kertaa toisistaan ottaa mittaa ruuanvalmistuksen ammattilaisia ja nyt tuomareilla onkin mahdollisuus vaatia kilpailijoilta entistä enemmän kasvua, itsensä ylittämistä sekä huikeita oivalluksia. Tuomareina toimivat Tomi Björck ja Sikke Sumari sekä Kape Aihinen.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja