Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

M&M: Kotipizzalta yllättävä veto – moni saattaa nyt hieraista silmiään: "Poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja"

0:10Heikki kuvasi videon hilpeästä pizzakömmähdyksestään
Julkaistu 02.06.2020 17:30

Petra Tuominen

petra.tuominen@mtv.fi

Suomalainen pizzeriaketju Kotipizza mainostaa nyt yllättäen myös kilpailijoitaan, kertoo Markkinointi & Mainonta. Pizzaketjun mukaan poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja.

Videolla: Heikki heitti valmiin pizzapohjan täytteineen uuniin – huomasi pian jotain hulvatonta: "Pokkani petti täysin!"

Kotipizzan ulkomainoksissa voi nyt bongata kehuja ketjun kilpailijoista, uutisoi Markkinointi & Mainonta. Kotipizza on aloittanut ulkomainoskampanjan, jossa nostaa yllättäen valokeilaan myös muita ravintoloita. Kaksi viikkoa kestävässä Eläköön ravintola -kampanjassa Kotipizzan mainoksissa ympäri Suomen voi nähdä muiden pizzerioiden sekä muun muassa burger- ja fine dining -ravintoloiden ylistystä. Eräs mainoksista muun muassa julistaa "Eläköön pizzeria Luca".

"Pääviestimme on, että asiointi missä tahansa ravintolassa tai terassilla ajaa nyt yhteistä hyvää."

Syy muiden ravintoloiden nostamiseen on Kotipizzan mukaan yksinkertainen: koronavirus on koskettanut koko ravintolakenttää ja hätä on yhteinen. Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist kertoo M&M:lle ketjun kokevan osa yhtä suomalaista ravintolaperhettä, joten ravintoloiden vapautumista tuli juhlistaa uudella tavalla. 

– Halusimme tehdä alaa nostattavan teon, joka on samalla Kotipizzalle ominainen bränditeko. Pääviestimme on, että asiointi missä tahansa ravintolassa tai terassilla ajaa nyt yhteistä hyvää. Poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja, Lindqvist perusteli M&M:lle.

Kampanja on toteutettu yhteistyössä markkinointitoimisto N2 Marketingin kanssa. Markkinointi & Mainonta kertoo, että Kotipizzalla on pyyhkinyt ravintola-alaa ravisuttaneesta koronakeväästä huolimatta kohtuullisen hyvin. Kotipizzalla oli ennen kriisiaikaa jo toimiva verkkokauppa ja kotiinkuljetukset laajennettiin keväällä koskettamaan ketjun kaikkia ravintoloita. Kotipizzan Lindqvist kertoo ketjulla olleen siis melko hyvät lähtökohdat moneen muuhun verrattuna. 

–  Olemme puhuneet jo pitkään siitä, kuinka ravintolaruoan syöminen kotona on tulevaisuuden trendi. Tätä kehitystä kriisi on osin pakon sanelemana kiihdyttänyt, Lindqvist sanoo M&M:n haastattelussa.

Lindqvist arvelee myös, että kotona vietetty kevät on aiheuttanut monelle patoutunutta tarvetta lähteä esimerkiksi ulos ravintoloihin. Niinpä hän uskoo, että ravintolatoiminta voi jopa normalisoitua kesän aikana. 

Lue myös: Voiko pizzan lämmittää uudelleen mikrossa? Pizzaketju sanoo kyllä, mutta yhdellä ehdolla – moni ei ole tullut ajatelleeksi

Lähde: Markkinointi & Mainonta

Lisää aiheesta:

Valmisruokavillitys, joka ei näytä laantumisen merkkejä – Rosso ryntää nyt ruokakauppoihin pizzoillaanNäin paljon Wolt- tai Foodora-ostosi maksaa ravintolalle – yksi pizza tilauksissa ylitse muidenYli 1 000 pizzan päivämyynti yllätti – näissä suomalaisravintoloissa paukkuivat kesällä ennätyksetMarkus joutui sulkemaan 550 neliön ravintolansa koronan takia – avasi 60 neliön pizzerian Espooseen, ja nyt nämä pizzat viedään käsistäPikaruoka on maistunut suomalaisille rajoituksista huolimatta – koronakevät on liidättänyt myynnin kasvuun, jolle ei näy loppuaHS: Helsinkiläiskauppias Olli keksi todellisen hitin suljetun salaattibaarin tilalle: "Emme lannistu, prkl"
RuokaMainontaPizzaRavintolatMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Ruoka
  • 16:07
    Turvallisuus

    Tätä ruokaa saa syödä vain 2 grammaa päivässä

  • 11:05
    Suklaa

    Tunnettujen liköörikonvehtien valmistus lopetettu yllättäen: "Pitääkö juuri ennen joulua...?"

  • 08:15
    Aamiainen

    Tätä aamupalaa ravitsemusterapeutti suosittelee

  • Eilen11:14
    Linnan juhlat

    Ravintolayrittäjä Elias ilahtui Linnan juhlien säräuutisesta – "Suurin osa ei tiedä"

  • Eilen09:17
    Linnan juhlat

    Poikkeuksellinen perinneruoka Linnan juhliin: Valmistaminen kestää jopa 4–5 päivää