M&M: Kotipizzalta yllättävä veto – moni saattaa nyt hieraista silmiään: "Poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja"

Heikki kuvasi videon hilpeästä pizzakömmähdyksestään 0:10 Heikki kuvasi videon hilpeästä pizzakömmähdyksestään

Suomalainen pizzeriaketju Kotipizza mainostaa nyt yllättäen myös kilpailijoitaan, kertoo Markkinointi & Mainonta. Pizzaketjun mukaan poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja.

Kotipizzan ulkomainoksissa voi nyt bongata kehuja ketjun kilpailijoista, uutisoi Markkinointi & Mainonta. Kotipizza on aloittanut ulkomainoskampanjan, jossa nostaa yllättäen valokeilaan myös muita ravintoloita. Kaksi viikkoa kestävässä Eläköön ravintola -kampanjassa Kotipizzan mainoksissa ympäri Suomen voi nähdä muiden pizzerioiden sekä muun muassa burger- ja fine dining -ravintoloiden ylistystä. Eräs mainoksista muun muassa julistaa "Eläköön pizzeria Luca".

"Pääviestimme on, että asiointi missä tahansa ravintolassa tai terassilla ajaa nyt yhteistä hyvää."

Syy muiden ravintoloiden nostamiseen on Kotipizzan mukaan yksinkertainen: koronavirus on koskettanut koko ravintolakenttää ja hätä on yhteinen. Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist kertoo M&M:lle ketjun kokevan osa yhtä suomalaista ravintolaperhettä, joten ravintoloiden vapautumista tuli juhlistaa uudella tavalla. 

– Halusimme tehdä alaa nostattavan teon, joka on samalla Kotipizzalle ominainen bränditeko. Pääviestimme on, että asiointi missä tahansa ravintolassa tai terassilla ajaa nyt yhteistä hyvää. Poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja, Lindqvist perusteli M&M:lle.

Kampanja on toteutettu yhteistyössä markkinointitoimisto N2 Marketingin kanssa. Markkinointi & Mainonta kertoo, että Kotipizzalla on pyyhkinyt ravintola-alaa ravisuttaneesta koronakeväästä huolimatta kohtuullisen hyvin. Kotipizzalla oli ennen kriisiaikaa jo toimiva verkkokauppa ja kotiinkuljetukset laajennettiin keväällä koskettamaan ketjun kaikkia ravintoloita. Kotipizzan Lindqvist kertoo ketjulla olleen siis melko hyvät lähtökohdat moneen muuhun verrattuna. 

–  Olemme puhuneet jo pitkään siitä, kuinka ravintolaruoan syöminen kotona on tulevaisuuden trendi. Tätä kehitystä kriisi on osin pakon sanelemana kiihdyttänyt, Lindqvist sanoo M&M:n haastattelussa.

Lindqvist arvelee myös, että kotona vietetty kevät on aiheuttanut monelle patoutunutta tarvetta lähteä esimerkiksi ulos ravintoloihin. Niinpä hän uskoo, että ravintolatoiminta voi jopa normalisoitua kesän aikana. 

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat