Menestystä niittänyt suomalainen hyvinvointiyritys Puhdistamo aikoo valloittaa seuraavaksi energiajuomamarkkinat ja muuttaa koko juoman nauttimisen kulttuurin.
Vuonna 2009 perustettu Lempäälässä toimiva hyvinvointiyhtiö Puhdistamo tähtää nyt energiajuomabisneksen huipulle. Suomen johtava hyvinvointibrändi lanseeraa uuden energiajuoman, joka on valmistettu luonnollisista ainesosista.
Kombucha-cola meni jo Cokiksen ohi
Lempääläisyrityksen pyrkimyksenä on myllätä juoma-alaa Suomessa, kuten se teki jo aiemmin tuodessaan markkinoille hittijuomat kookosveden ja kombuchan.
– Fokuksemme on jo parin vuoden ajan ollut muuttaa juomakulttuuria todella isosti. Ensimmäisen kerran teimme sen kookosvedellä, jota myytiin viime vuonna reilusti toista miljoonaa tölkkiä. Kyseenalaistimme sen, mitä virvoitusjuoma tarkoittaa. Siinä ei tarvitse olla 14 palaa sokeria ja väriaineita, Puhdistamon myynti- ja markkinointijohtaja ja osakas Joni Inkinen kertoo MTV:lle.
Puhdistamo on Vuonna 2009 perustettu hyvinvointituotteita valmistava lempääläisyritys. Yrityksen liikevaihto on 11 miljoonaa euroa ja se työllistää nyt 70 ihmistä.
Kun kookosvedestä muodostui menestystuote, Puhdistamolla alettiin miettiä, mikä olisi mahdollisesti seuraava iso juttu. Se oli kombucha.
– Luotiin sitten kombucha-markkina Suomeen. Kombucha, eli fermentoitu teejuoma, on tällä hetkellä meidän isoin tuote. Kun saimme tuotetta aluksi 350 000 pulloa, se myytiin loppuun alta aikayksikön. Nyt myisimme 4–6 miljoonaa pulloa vuodessa, jos vain saisimme tavaraa varastoon.

