Mainos
Mainos

Myynti ylittää jo Cokiksen! Suomalaisilla uusi suosikkijuoma – ei riitä kaikille halukkaille

Kombucha on ollut jo pitkään megatrendi maailmalla, mutta nyt terveysjuoma on noussut hitiksi myös Suomessa. Juoma on noussut monin paikoin niin suosituksi, ettei sitä riitä kaikille halukkaille.

Fermentoimalla makeutetusta teestä valmistettu kombucha on ollut jo pitkään trendijuoman maineessa maailmalla, mutta nyt juoma on vihdoin löytänyt tiensä ihmisten huulille myös Suomessa. Hyvän maun ja vähäsokerisuuden lisäksi moni nauttii kombuchaa sen terveysvaikutusten vuoksi: Kombucha sisältää miljoonia eläviä maitohappobakteereita ja entsyymejä, jotka edistävät vatsan hyvinvointia, suoliston tasapainoa ja vahvistavat vastustuskykyä.

Kombuchavillitys näkyy myös ruokakaupoissa ympäri Suomen. Esimerkiksi K-Supermarket Redissä Helsingissä ja K-Supermarket Mankkaalla Espoossa ylivoimaisesti myydyin virvoitusjuoma on kombucha. Monessa kaupassa se ylittää jo 0,5 litran Cokisen myynnin.

Juomiin monen kuukauden tilausjonot

Buumi näkyy myös superfood-brändi Puhdistamon myynnissä: Elokuusta 2018 lähtien yritys on myynyt kombuchaa jo 1,5 miljoonaa pulloa.

Yli 90 prosenttia Suomen kaikista kombuchoista myyvän Puhdistamon 200 000 – 300 000 pullon erät myydään varastolta joka kuukausi loppuun, eikä juomaa riitä kaikille halukkaille.

Näin kävi myös viimeksi tässä kuussa myyntiin tulleelle, uudelle Mikael Gabrielin kanssa yhdessä tehdylle kombucha-colalle, jonka lähes puoli miljoonaa pulloa myytiin nopeasti.

Tällä hetkellä terveysjuoman eri makuihin on monen kuukauden tilausjonot.

Korjaus 29.3.2019. klo 10.00 Kuvateksti muokattu.

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja