Suomalaisessa juomakulttuurissa ollaan siirrytty aikakauteen, jossa laatu korvaa määrän.
Uusi alkoholilaki astui voimaan tänään. Teerenpeli Yhtiön toimitusjohtaja Anssi Pyysing ja Night People Groupin toimitusjohtaja Antti Raunio keskustelivat Huomenta Suomen lähetyksessä siitä, millaisia vaikutuksia uudella alkoholilailla voi olla ravintoloiden ja baarien toimintaan.
Miehet kertoivat suhtautuvansa tulevaan positiivisin mielin.
– Täytyy muistaa sellainen asia, että jatkoaikalupien viimeisen tunnin aikana myytiin Suomessa saman verran alkoholia kuin Alko myy viidessä minuutissa, Raunio toteaa.
Laadukkaat tuotteet kysyttyjä myös yökerhoissa
Lähetyksessä keskusteltiin myös suomalaisesta juomakulttuurista ja siitä, millaiseen suuntaan suomalainen juomakulttuuri on vuosien saatossa kehittynyt. Miesten mukaan ravintolakäyttäytyminen on menossa koko ajan parempaan suuntaan, ja sana "sivistys" kuvaa nykytilannetta heidän mukaansa todella hyvin.
– Sanoisin että ravintolaan tulevat ihmiset ovat nykypäivänä yhä enemmän tuotetietoisempia, ja osataan vaatia laadukkaita tuotteita, Pyysing kertoo.