Kotipizza laajentaa hampurilaisiin – mukana Master Chef -voittaja

Kotipizza laajentaa hampurilaisbisnekseen. Pörssilistattu pizzayhtiö on ostanut enemmistöosuuden Day After Day Oy:stä.

Day After Day Oy vastaa Helsingin Sörnäisissä toimivasta Social Food Street Burgerjoint -ravintolasta ja Social Food -nimellä toimivasta ruokarekasta.

– Hampurilaisten ja erityisesti premium-luokan hampurilaisten markkina jatkaa kasvuaan kaikkialla Suomessa. Juuri tällaiselle burgereihin intohimoisesti suhtautuvalle ketjulle on kysyntää kaikkialla Suomessa, kertoo tiedotteessa Kotipizza Groupin Tommi Tervanen.

Social Food -ruokarekka on toiminut eri tapahtumissa vuodesta 2013 ja Sörnäisten Social Food Street Burgerjoint -ravintola tammikuusta 2016 lähtien. Day After Day Oy:llä on sopimus uuden ravintolan avaamisesta Helsingin Kalasatamassa vuonna 2018 avattavassa Redi-kauppakeskuksessa. Tähtäimessä on valtakunnallinen ketju.

– Meille on ollut alusta alkaen selvää, että haluamme rakentaa Social Burgerista Suomen ensimmäisen valtakunnallisen premium-luokan burgerketjun. Selväksi on tullut myös se, että Kotipizza Group on meille juuri oikeanlainen, vahva kumppani. Se jakaa kanssamme saman intohimon ja samat, vastuullisuuteen pohjautuvat arvot", Day After Day Oy:n luova johtaja Mika Tuomonen sanoo yhtiöiden yhteisessä tiedotteessa.

Day After Day Oy:n vähemmistöosakkaina ja Social Food Street Burgerjointin ravintoloitsijoina jatkavat Mika "Pikkis" Tuomonen ja Herkko Volanen. Mika Tuomonen tunnetaan vuoden 2012 MasterChef Suomi -kokkikilpailun voittajana.

***

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat