Yritys lopetti Juuso-karhun kuvittaman oluen materiaalien tuotannon, kun uutisointi suurpetokeskuksen laiminlyönneistä alkoi.
Sinebrychoffin Karhu-oluiden erikoiseriä on jo jonkin aikaa koristanut eri taiteilijoiden tekemät karhukuvitukset. Parhaillaan kaupoissa myytävän erikoiserän taiteilijana on toiminut poikkeuksellisesti aivan oikea karhu, nimittäin Kuusamon Suurpetokeskuksessa asustava Juuso-karhu.
Juuso-karhun tekemän taiteen lisäksi tölkkien takapuolelta löytyy kuvaus karhun ja keskuksen toimitusjohtajan, Sulo Karjalaisen ystävyydestä. Suomalaisten sydämet sulattaneesta tarinasta on kuitenkin viime aikoina tihkunut julkisuuteen paljastuksia, jotka ovat kääntäneet asetelman päälaelleen.
Aluehallintovirasto antoi toukokuisella tarkastuskäynnillään moitteita muun muassa keskuksen aitojen rei’istä, useista kallellaan olevista aidantolpista, riittämättömistä kiipeilymahdollisuuksista sekä karhujen ja ilvesten sukulaisuussuhteista.
MTV Uutiset kysyi Sinebrychoffilta, miten kampanja syntyi ja mitä toimenpiteitä uutisointi suurpetokeskuksesta aiheutti.
Lue myös: Kuusamon Suurpetokeskuksesta aloitettu rikostutkinta
Kansan suosikki taiteilijaksi
Varsinkin Karhun erikoisoluiden tölkeissä on näkynyt eri taiteilijoiden tuottamia versioita perinteisestä karhukuvituksesta.

