Jouluisesta konvehtirasiasta tuttu suklaa saa nyt oman pakkauksensa. Testasimme ja arvioimme kiistellyn ananaskonvehdin.
Makeisvalmistaja Pandan Juhlapöydän konvehteja -klassikkorasiasta tuttu ananaskonvehti saa oman rasiansa. Kyseinen konvehti herättää vahvasti tunteita ja sen kuuluminen klassikkorasiaan on vanha kiistelyn aihe.
Juhlapöydän konvehteja -rasioita myydään vuosittain kolme miljoonaa kappaletta. Pandan kyselytutkimuksen perusteella suomalaisten suosikkimaut rasiassa ovat suklaacrisp, pehmeä toffee ja suklaatryffeli. Kyselytutkimus toteutettiin Bilendin verkkopaneelissa heinäkuussa 2022 ja siihen vastasi 1000 täysi-ikäistä suomalaista.
Nyt Panda on tutkinut, että miltei puolet suomalaisista ei koe ananaksen kuuluvan konvehdin täytteeksi lainkaan. Sen sijaan vain kuusi prosenttia suomalaisista suklaanystävistä nimeää ananaskonvehdin suosikikseen.
Lue myös: Miksi ananas kirvelee suussa? Syy saattaa hätkähdyttää – taipuvainen "ihmissyöntiin"
"Jotkut asiat kannattaa tehdä kuuden prosentin puolesta"
Miksi parjattu konvehti sitten saa oman rasiansa, jos siitä ei suurin osa pidä?
– Ananaksen fanikunta ei ole suuren suuri, mutta sitäkin intohimoisempi. Jotkut asiat kannattaa tehdä kuuden prosentin puolesta, Pandan Business Manager perustelee tiedotteessa.