Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Huomasitko tämän muutoksen Lidlin paistopisteellä? Hypetetyt tuotteet katosivat kaikessa hiljaisuudessa – Lidl kertoo syyn

2:58Lidl saapui Suomeen vuonna 2002 – Muistatko vielä, millaisen vastaanoton Saksasta rantautunut kauppaketju sai?
Julkaistu 27.10.2020 17:02

Petra Tuominen

petra.tuominen@mtv.fi

Muutama vuosi sitten lanseeratut Lidlin paistopisteen lämpimät pikaruokatuotteet ovat kaikessa hiljaisuudessa poistumassa, tai osasta myymälöistä jo poistuneet myynnistä. 

Videolla: Muistatko vielä, miltä Lidlissä näytti, kun se tuli Suomeen? 

Vuonna 2017 uutisoitiin kauppaketju Lidlin uudesta aluevaltauksesta Suomessa. Lidl haastoit tuolloin pikaruokalat tuomalla myyntiin lämpimiä pikaruokatuotteita, kuten juustohampurilaisia paistopisteidensä yhteyteen lämpökaappeihin. Aiemmin vastaavaa ei oltu nähty suomalaisissa ruokakaupoissa. 

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Videolla Lidlin paistopistejuustohampurilaisten makutesti. 

– Meillä on jo ennestään myynnissä paljon valmiita, helppoja eväitä, mutta nyt halusimme laajentaa valikoimaa lämpimiin ruokiin. Tarjoamme vaihtoehtoja aamupalaksi, lounaaksi, matkalla syötäväksi ja perheen ruokapöytään, kertoi ostopäällikkö Hannes Herbst tuolloin.

Hyvästit lämpimille pikaruoille – tilalle muun muassa täytettyjä patonkeja ja pizzaa

Lidlin pikaruokatuotteita rummutettiin tuolloin eri medioissa ja niiden myynti laajeni lopulta kymmeniin Lidlin myymälöihin. Nyt tarkkasilmäiset kuluttajat ovat kuitenkin bonganneet pikaruokahyllyjen tyhjentynen paistopisteillä. Lidlistä vahvistetaan, että niiden myynti on loppumassa kaikissa myymälöissä.

– Testaamme jatkuvasti erilaisia kokonaisuuksia, jotta saamme tietoa valikoimamme kehittämiseen. Haluamme keskittyä nyt vahvemmin paistopistetuotteisiimme ja erilaisiin kylmästä myytäviin deli-tuotteisiin. Lidl to go -tuotteita on ollut noin parissa kymmenessä Lidl -myymälässä, tuotteet poistuvat valikoimasta lokakuun aikana, kertoo Lidlin viestinnästä vastaava Sanna Mämmi.

Mämmin mukaan paistopisteelä keskitytään jatkossa tarjoamaan muita suolaisia välipaloja, kuten pizzoja, focacciaa, croisantteja ja piiraita. 

– Syyskuussa valikoimaan tullut salamipizza on nopeasti löytänyt tiensä monen suosikiksi, ja myös erätuoteuutuuksia on tulevaisuudelle tiedossa. Lisäksi uutuutena kylmähyllydelistä saa täytettyjä patonkeja.

Rostis-piirakka nousi S-ryhmän paistopistehitiksi

Paistopistetuotteet ovat suosittuja myös muilla suomalaisilla kauppaketjuilla. Myydyimpien tuotteiden joukossa on sekä S-ryhmällä, Keskolla että Lidlillä suomalaisten rakastamat riisipiirakat. Lidlillä yksi ehdoton hittituote on kaurasydän-leipä. Myös erilaiset munkit ja pasteijat menevät hyvin kaupaksi kaikilla ketjuilla.

S-ryhmällä syksyn ehdottomaksi paistopistehitiksi nousi Suomalainen menetysresepti -kilpailun voittanut leipomo Rostenin Rostis. 

Syyskuussa kerrottiin, että S-ryhmän paistopisteistä saatavaa Rostista on myytiin kahden ensimmäisen päivän aikana yli 130 000 kappaletta. Vaikka odotukset olivatkin kovat, yllätti kiinnostus Rostikseen niin S-ryhmän kuin Rosteninkin. Rostiksessa on ruiskuoreen leivottuna riisipuuroa, munaa ja voita eli tuote nojaa vahvasti karjalaiseen piirakkaperinteeseen.

LUE MYÖS: Vuosi sitten Lidlin ruokaosastolla tehtiin oleellinen muutos ja syntyi kahden euron hittituote: "Nähdään fiksuna tekona ilmaston ja lompakon puolesta"

Lisää aiheesta:

Valmisruokavillitys, joka ei näytä laantumisen merkkejä – Rosso ryntää nyt ruokakauppoihin pizzoillaanValmisruoka, jota suomalaiset nyt himoitsevat – kauppoihin pukkaa uutuuksia: "Odotamme siitä kovaa hittiä"Nämä ovat Lidlin paistopisteen ehdottomat hitit – suomalaisilla yksi harhaluulo tuotteista: "Elää jostain syystä tiukassa"Ostatko sinäkin? K-kaupoissa yksi selkeä leipähitti tällä hetkellä: "Nerokas innovaatio, mittava suosio"S-ryhmän myydyin uutuustuote löi valikoimajohtaja Antin ällikällä: "Osittain noloa myöntää olleensa aika pahasti väärässä"Lidlin valikoimiin uusia gluteenittomia tuotteita ja pari yllätystä: "Suursuosikki tekee paluun lukuisten asiakastoiveiden myötä"
RuokaRuokakauppaMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Ruoka
  • 06:48
    Lääkkeet

    Suojaa suolisto kansanterveysuhalta – nämä ruoat auttavat

  • Eilen18:55
    Jouluruoka

    Anun nerokas ratkaisu joulutorttuihin: "Maailmaa mullistava"

  • Eilen06:47
    Makeiset

    Joulukonvehteja ja -makeisia jopa puolet halvemmalla kaupasta – tiesitkö tämän kikan?

  • ti19:02
    Halpa vs. kallis

    Paistopisteen joulutorttujen testissä täysyllätys: "Kauhea källi!"

  • ti15:34
    Leivonta

    Superkätevä tapa tehdä joulutortut: "Lopputulos on tosi hyvä!"