Huomasitko tämän muutoksen Lidlin paistopisteellä? Hypetetyt tuotteet katosivat kaikessa hiljaisuudessa – Lidl kertoo syyn

Lidl saapui Suomeen vuonna 2002 – Muistatko vielä, millaisen vastaanoton Saksasta rantautunut kauppaketju sai? 2:58 Lidl saapui Suomeen vuonna 2002 – Muistatko vielä, millaisen vastaanoton Saksasta rantautunut kauppaketju sai?

Muutama vuosi sitten lanseeratut Lidlin paistopisteen lämpimät pikaruokatuotteet ovat kaikessa hiljaisuudessa poistumassa, tai osasta myymälöistä jo poistuneet myynnistä. 

Videolla: Muistatko vielä, miltä Lidlissä näytti, kun se tuli Suomeen? 

Vuonna 2017 uutisoitiin kauppaketju Lidlin uudesta aluevaltauksesta Suomessa. Lidl haastoit tuolloin pikaruokalat tuomalla myyntiin lämpimiä pikaruokatuotteita, kuten juustohampurilaisia paistopisteidensä yhteyteen lämpökaappeihin. Aiemmin vastaavaa ei oltu nähty suomalaisissa ruokakaupoissa. 

Videolla Lidlin paistopistejuustohampurilaisten makutesti. 

– Meillä on jo ennestään myynnissä paljon valmiita, helppoja eväitä, mutta nyt halusimme laajentaa valikoimaa lämpimiin ruokiin. Tarjoamme vaihtoehtoja aamupalaksi, lounaaksi, matkalla syötäväksi ja perheen ruokapöytään, kertoi ostopäällikkö Hannes Herbst tuolloin.

Hyvästit lämpimille pikaruoille – tilalle muun muassa täytettyjä patonkeja ja pizzaa

Lidlin pikaruokatuotteita rummutettiin tuolloin eri medioissa ja niiden myynti laajeni lopulta kymmeniin Lidlin myymälöihin. Nyt tarkkasilmäiset kuluttajat ovat kuitenkin bonganneet pikaruokahyllyjen tyhjentynen paistopisteillä. Lidlistä vahvistetaan, että niiden myynti on loppumassa kaikissa myymälöissä.

– Testaamme jatkuvasti erilaisia kokonaisuuksia, jotta saamme tietoa valikoimamme kehittämiseen. Haluamme keskittyä nyt vahvemmin paistopistetuotteisiimme ja erilaisiin kylmästä myytäviin deli-tuotteisiin. Lidl to go -tuotteita on ollut noin parissa kymmenessä Lidl -myymälässä, tuotteet poistuvat valikoimasta lokakuun aikana, kertoo Lidlin viestinnästä vastaava Sanna Mämmi.

Mämmin mukaan paistopisteelä keskitytään jatkossa tarjoamaan muita suolaisia välipaloja, kuten pizzoja, focacciaa, croisantteja ja piiraita. 

– Syyskuussa valikoimaan tullut salamipizza on nopeasti löytänyt tiensä monen suosikiksi, ja myös erätuoteuutuuksia on tulevaisuudelle tiedossa. Lisäksi uutuutena kylmähyllydelistä saa täytettyjä patonkeja.

Rostis-piirakka nousi S-ryhmän paistopistehitiksi

Paistopistetuotteet ovat suosittuja myös muilla suomalaisilla kauppaketjuilla. Myydyimpien tuotteiden joukossa on sekä S-ryhmällä, Keskolla että Lidlillä suomalaisten rakastamat riisipiirakat. Lidlillä yksi ehdoton hittituote on kaurasydän-leipä. Myös erilaiset munkit ja pasteijat menevät hyvin kaupaksi kaikilla ketjuilla.

S-ryhmällä syksyn ehdottomaksi paistopistehitiksi nousi Suomalainen menetysresepti -kilpailun voittanut leipomo Rostenin Rostis. 

Syyskuussa kerrottiin, että S-ryhmän paistopisteistä saatavaa Rostista on myytiin kahden ensimmäisen päivän aikana yli 130 000 kappaletta. Vaikka odotukset olivatkin kovat, yllätti kiinnostus Rostikseen niin S-ryhmän kuin Rosteninkin. Rostiksessa on ruiskuoreen leivottuna riisipuuroa, munaa ja voita eli tuote nojaa vahvasti karjalaiseen piirakkaperinteeseen.

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat