Heinzin täytyy muuttaa ketsuppipulloaan kuningatar Elisabetin kuoleman takia

shutterstock_1186022080
Heinz ja monet muut valmistajat joutuvat muokkaamaan tuotepakkauksien etikettejä kuningatar Elisabetin kuoleman vuoksi. Shutterstock

Kuningatar Elisabetin kuolema johtaa Briteissä moniin, yllättäviinkin muutoksiin.

Kuningatar Elisabet II menehtyi 8. syyskuuta 96 vuoden kunnioitettavassa iässä. Elisabet saatetaan viimeiselle matkalleen maanantaina 19. syyskuuta. MTV Uutiset seuraa hautajaisia kaikissa uutisohjelmissaan.

Katso video: Elisabet eli pitkän ja mielenkiintoisen elämän. Katso kooste! Juttu jatkuu videon alla. 

Kuningatar Elisabet on kuollut 14:39

MTV Uutisten sivuilla on syyskuussa kerrattu kuningattaren pitkää ja mielenkiintoista elämää. Kerroimme aiemmin, millaisen drinkin kuningatar nautti tiettävästi päivittäin ja millaisia kiinnostavia ruokafaktoja Elisabetiin liittyy.

Kuningattaren kuolema aiheuttaa Briteissä muutoksia moniin arkisiin asioihin: kansallislaulun sanat vaihtuvat ja valuutassa sekä postimerkeissä komeilee jatkossa kuningas Charles III:n kasvot. Vallan vaihtuminen heijastuu myös moniin arkipäiväisiin tuotteisiin.

Heinz-ketsuppipulloihin muutos

LadBible-sivusto kertoo esimerkiksi Heinz-ketsuppipulloihin tulevista muutoksista. Briteissä brändin ketsuppipulloissa on nimittäin ollut kuninkaallinen vaakuna. Käyttääkseen kyseistä vaakunamerkintää, valmistajat tarvitsevat siihen virallisen "Royal Warrant" -asiakirjan, jonka saa vain tietyin ehdoin.

Kuninkaallisen vaakunamerkinnän käyttö edellyttää, että valmistajan tuotteet ovat käytössä kuninkaallisella perheellä. Merkinnän voi siis anoa ainoastaan, jos kuninkaallisen perheen edustajat ostavat kyseisen yrityksen tuotteita.

Lupia myöntävän The Royal Warrant Holders Association RWHA:n mukaan vaakunan käyttöoikeudet raukesivat kuningatar Elisabetin kuoleman myötä.

Koskee myös monia muita tuotteita

Niinpä Heinzin ja monen muunkin valmistajan on poistettava tuotteesta nykyinen symboli ja varmistettava, että uusi brändäys pätee kuningas Charlesiin. Valmistajien on myös pystyttävä osoittamaan, että kuninkaallinen perhe käyttää edelleen kyseistä tuotetta.

Heinz ei todellakaan ole yksin asian kanssa, vaan LadBible-sivuston mukaan jopa sadoille valmistajille on ilmoitettu vaakunankäyttöoikeuden muutoksista. Muun muassa Twinings-teet ja Bollinger-samppanja joutuvat muuttamaan etikettejään. Ruoka- ja juomabrändien lisäksi valmistajien joukossa ovat muun muassa Burberry, Jaguar, Bentley ja Hunter.

Aikaa etikettien muutoksille on kuitenkin annettu jopa 24 kuukautta. Valmistajat voivat myös hakea uutta vaakunankäyttöoikeutta kuningas Charlesilta, mikäli ehdot täyttyvät.

Mikä mahtoi olla kuningatar Elisabetin suosikkidrinkki? Minkälaisen juomasekoituksen Margaret Thatcher teki korkkarit riisuttuaan? Mistä nuoruuden suosikista Bill Clinton ei vaan ole saanut tarpeekseen? Katso videolta maailman vaikutusvaltaisimpien ihmisten suosikkijuomat.

Tällaisia juomia kuluttavat maailman arvovaltaisimmat ihmiset 1:36
Videolla tunnettujen henkilöiden lempijuomia.

Lähde: LadBible

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat