Ruoan verkkokauppa Oda on nyt aloittanut toimintansa pääkaupunkiseudulla. Yritys kertoo tiedotteessaan, miten se aikoo haastaa kilpailijat alalla.
Viime keväänä uutisoitiin norjalaisen ruokakauppaketju Odan aikeista rantautua Suomen markkinoille loppuvuodesta 2021. Tuolloin kerrottiin, että Oda on saavuttanut kotimaassaan Norjassa yli 70 prosentin markkinaosuuden ja yritys uskoi haastavansa alan kilpailijat toden teolla myös Suomessa.
– Suomi on ruoan verkkokaupan osalta yhä alipalveltu markkina. Ruokakauppa on keskittynyt täällä kolmelle toimijalle ja edellisen kerran Suomeen tuli merkittävä uusi ruokakauppaketju yli 20 vuotta sitten. Oda aikoo olla neljäs merkittävä ruokakauppa Suomessa ja tuoda suomalaisille lisää valinnanvaraa. Haluamme tehdä Odasta suomalaisten lempiruokakaupan netissä, Oda Suomen toimitusjohtaja Tobias Niemi totesi viime keväänä.
Odan toiminta starttasi, mutta päihittääkö se K- ja S-ryhmän?
Nyt Odalta tiedotetaan, että sen toiminta on pärähtänyt käyntiin pääkaupunkiseudulla eli Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Ketjulla ei ole lainkaan kivijalkakaupaa, vaan ruokaostokset toimitetaan Vantaalla sijaitsevasta keräilykeskuksesta. Tilaukset tehdään mobiilisovelluksella.
