Viime vuonna rajoitustoimet näkyivät piikkinä Alkon myynneissä. Alkon palvelupäällikkö suosittelee koti-iltojen viettoon myös vettä.
Katso video: Näin Alko huolehtii asiakkaiden turvallisuudesta koronatilanteen pahentuessa. Turvallisuuspäällikkö suosittelee varautumaan jonoihin.
Viime vuonna Alkon myynti kasvoi 13 prosenttia. Kasvua selitettiin koronapandemian aiheuttamilla myyntikanavien muutoksilla, kuten matkustajaliikenteen vähenemisellä ja ravintolarajoituksilla.
Tipaton ei näyttänyt innostaneen koronakriisin lannistamia suomalaisia, sillä tammikuussa 2021 Alkon litramyynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna kahdeksan prosenttia. Kun ravintolat ja baarit sulkevat ovensa viimeistään 8. maaliskuuta, kotiin saatetaan ostaa entistä enemmän alkoholia.
Uusien rajoitusten vaikutusta myyntiin on palvelupäällikkö Vesa Valkeisenmäen mukaan tässä vaiheessa hankala arvioida.
– Kokonaiskulutuksen kasvu huolestuttaa varmasti meitä kaikkia, mutta kuluneen vuoden aikana kokonaiskulutus on kuitenkin laskenut jonkun verran. Alkon pääasiallinen tehtävä on yhteiskunnallinen vastuu ei liiketaloudellinen, Valkeisenmäki sanoi Viiden jälkeen -lähetyksessä.
