Burger King menetti Yhdysvalloissa miljoonatulot, koska antoi vahingossa tupla-alennuksen hampurilaiskampanjassa yhdeksän kuukauden ajan.
Kerroimme tiistaina Suomenkin Burger Kingeihin myyntiin tulevasta ennennäkemättömästä hampurilaisesta, joka on jo Yhdysvalloissa tuottanut pikaruokaketjulle miljoonamyynnit. Samaan aikaan Burger King on kuitenkin myös joutunut noloon tilanteeseen Yhdysvalloissa alennuskampanjansa vuoksi, uutisoi muun muassa Fox News. Hampurilaisketjun tarkoituksena oli myydä nimikkoburgereitaan Whoppereita paljousalennuksella.
– Alennuksen piti olla kaksi Whopper junioria 4 dollarilla, kaksi normaalia Whopperia 5 dollarilla tai kaksi tupla-Whopperia kuudella dollarilla, Carrols Restaurant Groupin ravintolatoimen johtaja Dan Accordino kertoo Foxille.
Carrols Restaurant Group omistaa ja operoi yli 1000 Burger King -ravintolaa 23 osavaltiossa Yhdysvalloissa.
Ketju ei kuitenkaan ollut muistanut ottaa huomioon hampurilaisten kanssa myytäviä ranskalaisia ja juomia. Oletus oli, että ravintoloissa myydään burgereiden ohella lisukkeet normaaliin hintaan. Jostain syystä asiakkaat kuitenkin saivat ostettua burgeritarjouksen päälle lisukkeet ateria-alennushintaan. Asiakkaat saivat tupla-alennuksen ja näin ollen Burger King hävisi 1,5 dollaria jokaisen myynnin vuoksi.
